کد مطلب: 337427

یکشنبه 14 شهریور 1400 23:05

با این روش های خانگی ابروهای خود را تقویت کنید

به گزارش سایت خبری پرسون، ابروهای پهن و پرپشت، معمولا مورد پسند بیشتر افراد است و چشمان شما را زیباتر نشان می‌دهد درحالی‌که ابروی نازک، کوتاه و کم‌پشت سن فرد را بالاتر می‌برد. در ادامه روش های پرپشت کردن ابرو ها را به شما خواهیم گفت.

روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای افزایش رشد ابروهاست. این روغن شامل پروتئین، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و موجب رشد مو می‌شوند. به‌علاوه، این روغن برای مبارزه با هرگونه میکروارگانیسم که مانع رشد مو‌های ابرو می‌شود، مفید است. برای پرپشت کردن ابرو به‌وسیله‌ی روغن کرچک، مراحل زیر را دنبال کنید:

توجه داشته‌ باشید که اگر روغن کرچک باعث هرگونه تحریک یا سوزش پوستی شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

روغن نارگیل

از عفونت کیسه های ترشحی مو جلوگیری می کند. پروتئین های مختلف همانند ویتامین E و آهن موجود در در روغن نارگیل باعث رشد و ضخامت ابروها می شوند. شما می توانید هر روز روغن نارگیل را بر روی ابروهایتان بزنید.

روش:یک تکه پنبه را در این روغن فرو کنید و بر روی ابرو ها بزنید.بگذارید یک شب بماند و صبح بشورید.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی ویتامین A و E است که به رشد مو کمک می کند. ویتامین E همه تارهای موی ابرو را تغذیه می کند و ویتامین A تولید چربی، روغن طبیعی بدن ما را تحریک می کند، که به رشد مو کمک می کند. این کار می تواند حداقل یک بار در روز انجام شود، تا نتایج آن را در عرض چند هفته ببیند.

روش: یک قطره روغن زیتون روی انگشت خود بریزید و آن را روی ابرو هایتان ماساژ دهید.اجازه دهید چند ساعت بماند و آن را با آب بشویید.پ

آب پیاز

آب پیاز به رشد سریع‌تر و تقویت ابرو و متراکم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابروها را بهبود می‌بخشد. از طرفی فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند.

زرده‌ی تخم‌مرغ

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به‌شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند.

تغذیه ای برای داشتن ابروهای پرپشت

این درمان یکی از راهنمایی های کمی متداول تر در مورد نحوه رشد ابروهای ضخیم به طور طبیعی است ، اگر رژیم غذایی شما فاقد ویتامین ها و مواد مغذی باشد، همانطور که بدن شما نیاز دارد سالم باشد، این می تواند ابروها را نیز در بر بگیرد.

برای داشتن بدن سالم، شما نیاز به یک رژیم مغذی دارید برای داشتن ابروهای ضخیم نیز، بدن شما نیاز به مواد مغذی دارد که مکمل ها می تواند این کار را انجام دهند. برخی از مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت بدن شما برای تحریک رشد ابرو می باشد،که از این قرارند:

بذر شنبلیله

بذر شنبلیله هم جزو دانه‌هایی است که به تقویت ابرو و افزایش ضخامت موهای ابرو کمک می‌کند. این بذر سرشار از پروتئین، نیکوتین و لسیتین که برای رشد و تقویت ابرو مؤثر است. بذر شنبلیله به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند.