کد مطلب: 335075

شنبه 6 شهریور 1400 11:05

چگونه یک خانم شیک پوش باشیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شیک پوشی و ترفند های آن چیز هایی است که هر خانمی باید بداند تا اعتماد به نفس بالاتری داشته باشد و جایگاه بهتری در نظر دیگران داشته باشد. در این مطلب سعی کردیم این ترفند ها را با شما در میان بذاریم.

چرا شیک پوش بودن مهم است؟

لئو تولستوی نویسنده مشهور روسی درباره اهمیت لباس می گوید: “زمانی که وارد جایی می شوید، این لباس شماست که معرف شما خواهد بود و زمانی که آن جا را ترک می کنید، معرف شما، اندیشه و حرف های شما خواهد بود.

از این جمله لئو تولستوی می توانیم به اهمیت ظاهر به ویژه در برخورد اول با دیگران پی ببریم. ظاهر شما، تاثیر مستقیمی بر روی شنیده شدن حرف هایتان توسط دیگران دارد و تقریبا هر فردی، 5 دقیقه زمان دارد تا خودش را به دیگران از طریق ظاهر اثبات کند.

در ادامه چند راز شیک پوشی را با شما در میان می گذاریم تا شما هم به اصول شیک پوشی، پی ببرید.

در انتخاب کیف دقت کنید

کیف یکی از اکسسوری هایی ست که بسیار به چشم می آید و می تواند روی ظاهرتان تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. از این رو بهتر است که در انتخاب آن نهایت دقت را به کار برید. از آنجا که یک کیف را سالیان سال هم می توانید به دست بگیرید، بهتر است به دنبال کیف هایی باکیفیت بالا باشید. معمولا کیف های دستی را برای محیط های کاری و کیف های دوشی را برای گشت و گذارهای بیرون از خانه استفاده می کنند.

اگر می خواهید شیک تر از همیشه توی چشم باشید، کیفی به رنگ خنثی مانند کرم، طوسی یا مشکی را انتخاب کنید.

اگر جنس کیف تان چرم است، هر از چند گاهی آن را با جلادهنده های چرم براق کنید. در زمان هایی هم که کیف تان را استفاده نمی کنید، آن را در جعبه یا نایلونی قرار دهید تا از گرد و غبار دور بوده و به مرور زمان فرم خود را از دست ندهد.

مدل به دست گرفتن کیف تان هم اهمیت زیادی دارد. اگر به دست های ستاره های هالیوود دقت کرده باشید، خواهید دید که آنها کیف را روی آرنج شان نگه می دارند. با این حالت شیک تر از همیشه به نظر خواهید آمد.

در آرایش تعادل را حفظ کنید

یک خانم خوش‌پوش، زیبایی طبیعی چهره‌ی خود را با آرایش‌ زیاد از بین نمی‌برد و همیشه به اندازه آرایش می‌کند. پس اگر می‌خواهید مثل خانم‌های جذاب آرایش کنید، برای یکدست کردن پوست‌تان ابتدا از کانسیلر یا کرم پودر استفاده کنید. از خط چشم و ریمل به مقدار کم استفاده کنید. سایه‌ی چشم و رژ لب‌تان هم باید رنگ‌های ملایمی مثل خاکستری یا قهوه‌ای داشته باشند. اما در بعضی از مواقع، به طور مثال زمانی که به یک عصرانه دعوت شدید، می‌توانید از رژ لب‌های پررنگ‌تر مثل قرمز استفاده کنید.

بهداشت را رعایت کنید

یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین رازها برای شیک‌پوشی خانم‌ها، رعایت بهداشت و تمیزی است. اگر تمیز و مرتب نباشید، حتی اگر لباس‌های برند هم بپوشید، باز هم آراسته به نظر نمی‌آیید. پس همیشه تمیز باشید. هر زمان که عرق کردید، دوش بگیرید، از دئودرانت (ضدعرق) استفاده کنید، موهایتان را هر یک روز در میان (در صورت چرب بودن مو هر روز) بشویید و دست‌کم روزی دو بار (صبح و شب) مسواک بزنید.

سر تا پا یک برند نپوشید

شما بیلبورد تبلیغاتی نیستید که سر تا پا از یک برند استفاده کنید. این کار استایل شما را بد نشان میدهد و باعث میشود از شلوغی استایلتان چشم ها را خسته کنید.

از اکسسوری غافل نشوید

اکسسوری تکمیل کنندهد استایل شما میباشد و شما را شیک تر نشان میدهد. بر اساس سلیقه و علایق خودتان اکسسوریخاص خودتان را داشته باشید و از آنها استفاده کنید

از عطر استفاده کنید

حتی اگر جذاب ترین تیپ را هم داشته باشید، بدون زدن عطر، ظاهر شما تکمیل نخواهد شد. قبل از بیرون رفتن از خانه، مقداری از عطر را روی پوست تان (نه روی لباس یا مو) بزنید. مچ دست، آرنج و گردن از نقاطی هستند که بوی عطرتان را به خوبی پراکنده می کنند.

مراقب باشید که عطر را در نواحی از بدن که به کرم های معطر آغشته است، نزنید، زیرا اسانس های آن با هم مخلوط شده و بوی ناخوشایندی را تولید می کنند. پس بهتر است که قبل از عطر زدن، از مرطوب کننده های بدون بو یا روغن بادام استفاده کنید.

به ناخن‌هایتان توجه کنید

سعی کنید ناخن‌هایتان را همیشه مرتب نگه دارید و آن‌ها را مانیکور کنید. ناخن‌هایتان را لاک بزنید و برای لاک زدن از همه‌ی رنگ‌ها، حتی رنگ مشکی هم استفاده کنید. با توجه به لباسی که پوشیدید، رنگ لاک‌تان را انتخاب کنید.

متناسب با موقعیت‌ها لباس بپوشید

اگر می‌خواهید یک خانم خوش‌پوش و آراسته باشید، لباس‌تان را با توجه به موقعیت‌ها انتخاب کنید. در مهمانی‌های رسمی لباس‌های رسمی و در مهمانی‌های دوستانه، تیپ غیر رسمی بزنید. شاید این موضوع خیلی ساده و کم‌اهمیت به نظر بیاید، اما نقش مهمی در خوش‌تیپ شدن شما دارد.

رنگ لباس‌تان را متناسب با فرم بدن‌تان انتخاب کنید

طوری لباس بپوشید که خودتان احساس اعتماد به نفس داشته باشید. رنگ لباس‌تان را با توجه به اندام‌تان انتخاب کنید. مثلا اگر درشت اندام هستید و می‌خواهید لاغر به نظر برسید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید یا اگر پایین‌تنه‌ی شما از بالا تنه‌تان بزرگ‌تر است، شلوار یا دامنی به رنگ تیره و تاپ و بلوزهایی به رنگ روشن بپوشید. یک راز مهم برای شیک‌پوشی خانم‌ها (که البته برای آقایان هم کاربرد دارد)، ست کردن لباس‌ها است. سعی کنید لباس‌هایتان را ست کنید و رنگ‌های مرتبط با یکدیگر بپوشید‌.

کفش مناسب انتخاب کنید

یکی دیگر از مهمترین انتخاب های یک فرد شیک پوش برای خوشتیپ شدن، انتخاب کفشی است که برای موقعیت وی مناسب است. این که چه زمانی کتونی، کفش پاشنه دار، کفش ساده، صندل و … بپوشید، اهمیت ویژه ای دارد.

در روانشناسی ترکیب لباس ها، نوع کفش ها اهمیت بسیار بالایی دارد و می توان گفت شخصیت بسیاری از افراد، با انتخاب کفش هایشان مشخص می شود.

برای خودتان الگو انتخاب کنید

خانم‌های خوش‌پوش را که استایل‌شان مورد علاقه‌ی شما است، پیدا کنید و از آن‌ها الهام بگیرید. به طور مثال می‌توانید در اینستاگرام جست‌وجو کنید و خانم‌های خوش‌تیپ را پیدا کنید. علت خوش‌تیپی آن‌ها را بررسی کنید و سعی کنید از روش‌هایی که آن‌ها به کار می‌گیرند استفاده کنید تا شما هم مثل آن‌ها خوش‌تیپ و خوش‌پوش شوید‌.

از دو رنگ غالب و مغلوب استفاده کنید

برای این که تمام لباس های شما جلوه گری کند، باید این لباس ها را در کنار رنگ های متضاد یا مکمل به کار ببرید. مثلا اگر رنگ مانتوی شما روشن است، بهتر است رنگ کیف و کفش و روسری شما تیره تر باشد تا هر یک از لباس هایتان، به چشم بیاید.