کد مطلب: 332417

دوشنبه 25 مرداد 1400 14:18

چگونه می‌توانیم شخصی را عاشق خود کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ایا تا به حال به این فکر کردید که میتوانید شخصی را ترغیب کنید که عاشق شما شود و این کار امکان پذیر است یا خیر؟ طبق پژوهش های روانشناسی صورت گرفته این کار امکان پذیر است. با ما همراه باشید تا عواملی که باعث می شود شخصی عاشق شما شود را بررسی کنیم.

عشق مفاهیم گسترده ای دارد و دنیای آن از واقعیت جداست؛ از خوشحالی های بی حد گرفته تا آسایش، لذت، دوستی، محبت و … اما متاسفانه به دست آوردن چندان آسان نیست.

آیا تاکنون توجه کرده اید که چرا دو نفر به هم توجه نشان می دهند؟ برای یافتن پاسخ این سوال، سال ها تحقیقات روانشناسی در رابطه با مقوله عشق و ارتباط دو نفر با هم صورت گرفته و نتایجی که به دست آمده برخی از کلیشه های موجود در این زمینه را رد می کند.

عموما هیچ قانون کلی وجود ندارد. تمام توصیه‌ها روش‎هایی عمومی هستند، اما از یاد نبرید آنچه که برای شما جذاب است، شاید برای دوستتان کاملاً کسل کننده باشد و آنچه شما را جذب می‌کند، شاید تاثیری بر دوستتان نداشته باشد. توجه کردن به این موضوع که فرد به چه چیز‌هایی نیاز دارد و دانستن اینکه به چه چیز‌هایی علاقه‌مند است، شانس شما برای موفقیت بسیار زیاد خواهد بود.

1-علاوه بر زیبایی ظاهری سعی کنید جذاب باشید

جذابیت ظاهری افراد خیلی زود فروکش می‌کند، به طوری که فرد زیبا، همچون وسیله‌ای به نظر می‌آید که قرار است ژن‌های شما را به نسل بعد منتقل کند. همه ما جذب آدم‌های موفق می‌شویم، اگر طرف مقابل تان ببیند که شما در غیاب او به موفقیت‌های زیادی دست یافته اید، مطمئنا به سمت تان جذب می‌شود؛ بنابراین سعی کنید که در هر شرایطی بهترین باشید تا نه تنها اطرافیان تان، بلکه عزیزترین فرد زندگی تان هم از کنار شما بودن به خود افتخار کند.

در هر دو جنس، تناسب فیزیکی بسیار جذاب است. با این وجود برخی ممکن است بسیار عالی به نظر برسند و تمام ویژگی‌های ظاهری را داشته باشند، اما حسی بسیار سرد و بی‌روح به شما بدهند. افراد جذاب ممکن است زیبا به نظر نرسند اما افسون خاصی دارند.

چیزی که قصد دارم اینجا درباره‌ی آن صحبت کنم رفتاری است که شما را صرف نظر از اینکه چه ظاهری دارید جذاب‌تر می‌کند.

2-از دوستان مشترک کمک بگیرید

اگر شما و کسی که دوستش دارید دوستان مشترکی دارید، باید از این امتیاز استفاده کنید. دلیل آن این است که ذهن ناخودآگاه وقتی منابع مورداعتماد (مثل دوستان) چیزی که قرار است در ذهنشان برنامه‌ریزی شود را تایید کنند، راحت‌تر آن برنامه‌ریزی جدید را می‌پذیرد. اگر دوستان او تصور کنند که شما فوق‌العاده‌اید، احتمال اینکه با آن‌ها هم‌عقیده شود زیاد است. هرچه دوستان مشترکتان بیشتر درمورد فوق‌العاده بودن شما با او حرف بزنند، احتمال اینکه جایی در ذهن او باز کنید بیشتر خواهد بود.

3-خوش رو باشید

این درست است که عبوس بودن، سرد و مرموز بودن و کم حرف و بی‌روح بودن ممکن است بعضی‌ها را جذب کند، اما بیشتر مردم را جذب نمی‌کند. مردم کسانی را دوست دارند که به نظر می‌رسد دیگران را دوست دارند. نکته‌ی مهم این است که مردم چگونه نشان می‌دهند که شما را دوست دارند؟ آنها لبخند می‌زنند. صورت‌های خندان جذاب‌تر هستند و لبخند زدن هنگامی که به چشم‌های دیگران مستقیم نگاه می‌کنید، شما را حتی جذاب‌تر می‌کند. لبخند زدن پیام‌هایی را مانند: «من دوست‌‌داشتنی هستم. من اعتماد به نفس بالایی دارم، خوش‌بین و باانرژی هستم» ارسال می‌کند. بنابراین چهره‌ی عبوس خود را رها کنید و بخندید، لبخند بزنید، آرام باشید و بهترین چیزها را در افراد دیگر پیدا کنید و به شکل زیر ادامه دهید…

4-به او توجه ویژه ای کنید

توجه ویژه‌ی مستقیم قدری چاپلوسانه است. بنابراین در حالیکه فوق‌العاده است که دیگران دیگر را بخندانید، برای اینکه در نظر شخص خاصی جذاب‌تر به نظر بیایید شما باید به طور ویژه‌ای به او توجه داشته باشید. از او سوال بپرسید و درباره او صحبت کنید. میزان توجه ما به افراد (نه خیلی کم و نه خیلی زیاد) نشانه‌ی میزان علاقه‌ی ما به کسی است که تا پیش از این او را ملاقات نکرده‌ایم.

5-به خودتان اعتماد کنید

اعتماد به نفس نقش مهمی در جذب کردن دیگران دارد، وقتی به خودتان مطمئن باشید، اطرافیان متوجه این اعتماد به نفس می‌شوند و احتمالاً این خصوصیت بیشتر از هر چیز دیگری توجهشان را جلب می‌کند. به علاوه وقتی از خودتان مطمئن باشید، دیگران در حضورتان راحت‌تر خواهند بود؛ اگر عصبی باشید، این عصبی بودن به آن‌ها نیز سرایت خواهد کرد. بهترین راه برای این که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، این است که در کاری مهارت پیدا کنید یا روش دیگری را پیدا کنید که باعث شود احساس خوبی درباره خودتان داشته باشید.

6-با او ارتباط چشمی برقرار کنید

ارتباط چشمی داشته باشید. هنگامی که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، نخست ببینید چشمانش چه رنگی است. کمی بیش‌تر از حالت معمولی به چشم هایش نگاه کنید. این رابطه چشمی شما را برای آن فرد جذاب‌تر خواهد کرد.

7-خودتان باشید و دروغ نگویید

صادقانه‌ترین پاسخ این سوال که چگونه دیگران را جذب کنیم، اینست که بگویم خودتان باشید. بیشتر مردم هنگامی که با کسی هستند که مجذوب او شده‌اند، خود را بیشتر از آن چیزی که هستند نشان می‌دهند و این کار غلطی نیست، اما چنین نباشد که همه چیز دروغ باشد. زنی را می‌شناختم که تظاهر می‌کرد همه‌ی چیزهای فردی را که به او علاقه داشت، دوست دارد: «واقعا؟ من عاشق فوتبال، غواصی، تمبرهای پاتاگونیای قرن ۱۹ هستم! چه تصادفی، ما دقیقا برای هم ساخته شده‌ایم!»

اگر شما به این شدت دروغ بگویید دیگران متوجه می‌شوند. نشان دادن چیزی که واقعا هستید جذاب است و نشان می‌دهد که شما زاویه دید، علایق و بی‌علاقگی‌ها، ایده‌ها و تمایلات خودتان را دارید.

8-غیبت نکنید

اگر می‌خواهید جذاب‌تر باشید، هنگام ارتباط برقرار کردن خیلی منفی نباشید. بدگویی باعث افسردگی می‌شود و خیلی خوب نیست که دوست یا شریک قبلی خود را تخریب کنید (حداقل این کار را خیلی زود شروع نکنید!)

ساعت‌هایی که برای خالی کردن خود، بیان غم و اندوه و ابراز خشم از افرادی که به شما آزار رسانده‌اند صرف می‌کنید می تواند هر رابطه تازه‌ای را به سرعت سرد و فرد جدید را برای رابطه با شما بی‌میل کند. همچنین ممکن است از رابطه‌ی تازه‌ای که قرار است با شما برقرار کنند، برداشت ناخوشایندی داشته باشند.

9-جسور و دلسوز باشید

قبل از اینکه دنبال پاسخ سوال چگونه دیگران را جذب کنیم باشید، بدانید که هم زنان و هم مردان افراد شجاع را دوست دارند. زنان مردانی را که شجاع و اهل خطر کردن هستند دوست دارند و مردان نیز زنانی را که در بیان احساسات‌شان رک و شجاع هستند دوست دارند. ما مردها زمانی که به دنبال نشانه‌ای هستیم که آیا زنی مجذوب ما شده است یا نه، دوست نداریم حرف‌ها در لفافه زده شوند.

چنین به نظر می‌رسد که زنان دوست دارند احساس کنند یک مرد شجاع مجذوب آنها شده است تا اینکه کسی باشد که اعتماد به نفس بالایی ندارد. چرا که احساس می‌کنند چنین مردی بهتر می‌تواند از آنها مراقبت کند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد زنان تنها به دنبال مردان عضلانی نیستند، آنها مجذوب کسی می‌شوند که ترکیبی از شجاعت و دلسوزی، سخت و احساساتی باشد. نشان دادن این صفات چیزی است که شما را جذاب می‌کند.