کد مطلب: 330037

یکشنبه 17 مرداد 1400 10:15

آشپزخانه پرسون

طرز تهیه پیتزای آمریکایی

به گزارش سایت خبری پرسون، پیتزا از انواع فست فود‌ها می‌باشد که خود نیز دارای تنوع بسیاری بوده است، و هر کدام طعم و مزه‌ای منحصر به فرد و عالی هستند که به واسطه‌ همین طعم و مزه‌ فوق‌العاده از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد؛ در این مطلب طرز تهیه پیتزا آمریکایی را با روشی ساده و همچنین کاربردی به قلم خواهیم کشید.

پیتزا از فست فود‌های لذیذ و محبوب نه تنها در ایران که در همه‌ دنیا به شمار می‌رود؛ این غذای آماده با طرز پختی آسان؛ و زمان پختی کم با تنوع بالایی در بیرون از منزل توسط رستوران‌ها، فست فود پیتزا فروشی‌ها و … تهیه و ارائه می‌گردد که می‌توانید سفارش دهید و خریداری کنید؛ همچنین می‌توانید این فست‌فود خوش طعم را در منزل طبخ نمایید؛ انواع پیتزا‌های محبوب و پرطرفدار از جمله پیتزا پپرونی، پیتزا مخلوط، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا پنیر و …. می‌باشد که تمامی آن‌ها نیز با استفاده از دستور پخت مربوط به خود به آسانی در منزل قابل تهیه و پخت می‌باشد؛ پیتزا آمریکایی یکی از پیتزا‌های خوشمزه‌ای است که طرفداران زیادی دارد؛ در ادامه مطلب پیتزا آمریکایی را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

قارچ: ۲۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده: ۱۵۰ گرم

ژامبون مرغ: ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

خمیر پیتزا: ۳ عدد

رب گوجه: ۱ قاشق مرباخوری

پنیر پیتزا: به مقدار لازم

آویشن: به مقدار لازم

سس کچاب: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین قدم برای شروع پیاز را رنده نموده و درون روغن سرخ نموده و بپس از مشاهده رنگ طلایی پیاز گوشت را نیز به آن افزوده و سپس با شعله‌ی متوسط آن را تفت دهید تا سرخ گردد.

سپس فلفل دلمه ای‌ها را خرد کرده و به مواد داخل تابه بیافزایید؛ و با استفاده از دمای متوسط آن را سرخ نمایید؛ درب ظرف را بگذارید و زمان دهید تا قدری پخته گردند.

در این مرحله قارچ‌ها را خرد نمایید؛ داخل یک تابه‌ی دیگر کمی روغن بریزید و قارچ‌های خرد شده را درون آن ریخته و تفت بدهید؛ مقداری آبلیمو نیز به قارچ‌ها بیافزایید تا بیش از حد آب نیاندازند.

ژامبون را به شکل نگینی خرد نمایید و به گوشت بیافزایید؛ پس از کمی تفت دادن گوجه فرنگی‌ها را به آن بیافزایید و مجددا تفت بدهید.

خمیر پیتزا را داخل یک ظرف چرب شده پهن نمایید؛ و بر روی آن کمی سس کچاب ریخته و پراکنده سازید.

مواد به دست آمده از مرحله‌ی اول و مواد به دست آمده از مرحله‌ی دوم را نیز با یکدیگر ترکیب کرده و آب آن را بگیرید.

مواد به دست آمده را بر روی خمیر بریزید و سپس روی آن را با استفاده از پنیر پیتزا کاملا پوشش دهید.

پیتزای آماده شده را به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه زمان دهید تا استراحت نماید؛ این زمان برای این است که خمیر خوب استراحت کرده و هنگام پخت حالت تردی داشته باشد.

سپس در این مرحله فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و پیتزا را برای ۱۵ -۲۰ دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید؛ آویشن را ترکیب کرده و پس از گذشت ۱۰ دقیقه بر روی پیتزا بریزید.

اگر می‌خواهید پنیر‌های پیتزای شما تغییر رنگ داده و طلایی شود؛ می‌توانید گریل بالا را روشن نمایید.

پیتزای آمریکایی لذیذ شما آماده است؛ می‌تواننید میل کنید.

نکات

می‌توانید به دلخواه خود کمی زیتون را نیز خرد نمایید؛ و بر روی پیتزا بریزید.

همچنین می‌توانید مقداری رب گوجه فرنگی را تفت داده و به جای سس کچاپ از آن برای میل نمودن پیتزای خود استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید روی آن به شکل‌های مختلف طراحی و تزیین کنید.