کد مطلب: 325764

چهارشنبه 30 تیر 1400 16:32

آیا افراد فاقد سند هویتی واکسن دریافت می‌کنند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد اینکه آیا همچنان نیز افرادی فاقد سند هویتی در کشور وجود دارند یا خیر، گفت: یک قاعده کلی در این زمینه وجود دارد و آن این است که هر کسی که ایرانی است ما به او شناسنامه می‌دهیم. مگر اینکه وی ادعای ایرانی بودن داشته باشد که باید اثبات کند.

وی افزود: افرادی که ادعای ایرانی بودن دارند با تشکیل پرونده در شورای تامین و استعلام از سپاه و وزارت اطلاعات به ادعای آن‌ها پاسخ داده می‌شود.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که افراد فاقد اسناد هویتی چطور می‌توانند واکسینه شوند گفت: به طور کلی باید گفت که بیماری مرز نمی‌شناسد پس در این زمینه باید همکاری لازم با همه افراد انجام شود.

وی در مورد همکاری وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال در مورد دسترسی به بانک اطلاعات هویتی افراد گفت: وزارت بهداشت و درمان با در اختیار داشتن بانک هویتی افراد که سازمان ثبت احوال دسترسی به آن را فراهم کرده است به شکل برخط می‌تواند استعلام بگیرد. البته برای مدتی وزارت بهداشت این سامانه را به بخش خصوص واگذار کرده بود که در پی آن باگی ایجاد شده بود، اما ما درخواست کردیم که این سامانه فقط باید در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون برای افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است و هرکسی که در ایران زندگی می‌کند باید واکسینه شود.

منبع: میزان