کد مطلب: 325745

چهارشنبه 30 تیر 1400 15:36

معاون راهبری شبکه برق کشور:

مشکل قطعی برق در استان هرمزگان تا بعداز ظهر رفع می‌شود/ کاهش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به روز گذشته

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی مقیم زاده معاون راهبری شبکه برق کشور در برنامه پیگیری شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که، در حال حاضر چه میزان برق در کشور مصرف می‌شود؟، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر شبکه سراسری کشور برق کشور، امروز نسبت به روز گذشته حدود ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ مگاوات بار مصرف برق سبک‌تر بوده است.

او بیان کرد: با توجه به شرایطی که رخ داد توانستیم ۷۰ درصد بار برق صنعت فولاد را تامین کنیم و صنعت سیمان نیز، ۱۰۰ درصد بارگیری خود را انجام داد و نزدیک به ۲۰۰۰ مگاوات بار مصرفی برق صنایع را تامین کردیم.

معاون راهبری شبکه برق کشور گفت: در ساعت ۱۷ روز گذشته، با توجه به شرایط جوی و طوفانی حادثه‌ای در استان هرمزگان داشتیم که سبب خارج شدن ۳-۴ خط از خطوط انتقال برق شد، ولی خوشبختانه حدود ۳۰ دقیقه بعد از حادثه توانستیم خطوط انتقال را در مدار قرار دهیم.

او تاکید کرد: همچنین توانستیم در کمترین زمان، خاموشی‌هایی که در سطح شرکت‌های توزیع رخ داد را رفع کنیم. البته همچنان خاموشی‌هایی به صورت پراکنده در استان هرمزگان به علت بازسازی برخی از خطوط وجود دارد. امیدواریم تا امروز بعداز ظهر این خاموشی‌ها نیز برطرف شود.

مقیم زاده افزود: با توجه به شرایط حاکم بر ناحیه شمال کشور، انتظار داریم هموطنان در ناحیه شمالی کشور همچنان مدیریت در مصرف برق و صرفه جویی را انجام دهند.