کد مطلب: 324998

یکشنبه 27 تیر 1400 16:35

بندر آزاد بوشهر صادرات‌ محور می‌شود‌

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالکریم گراوند صبح امروز در بازدید مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از بندر آزاد و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: زیرساخت‌های منطقه آزاد بوشهر آماده است و باید بوشهر، بندر صادرات‌محور باشد.

گراوند با بیان اینکه بندر آزاد بوشهر به سمت واردات کالا حرکت نمی‌کند، افزود: بندر آزاد بوشهر به هیچ‌ وجه به سمت واردات کالا به جز در آن محدوده‌های که دارای تعریف شده قانونی است و نیاز به کالاهای اساسی باشد حرکت نمی‌کند.

وی اشاره به وجود حدود 380 واحد اقتصادی و صنعتی فعال در منطقه آزاد بوشهر خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله با اراده‌‌ای که در دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی است و با تصویب اساسنامه و تهیه نرم‌افزارها، قطعاً بندر آزاد بوشهر در آینده نقش خوب و ممتاز در اقتصاد استان بوشهر و کشور ایفا می‌کند.

استاندار بوشهر، وجود زیرساخت‌های لازم اقتصادی و بندری در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بوشهر از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صادراتی برخوردار است که با راه‌اندازی بندر آزاد تجاری بوشهر، تحول شگرف در حوزه اقتصاد، اشتغال و صادرات ایجاد می‌شود.

گراوند، با قدردانی از توجه دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نسبت به بندر آزاد بوشهر گفت: در سفر مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به بوشهر راهکارهای لازم برای تسریع در راه‌اندازی بندر آزاد بوشهر بررسی می‌شود.