کد مطلب: 303828

سه شنبه 18 خرداد 1400 12:35

تصمیم AFC درباره انصراف سه تیم استرالیایی

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا سریعا بعد از این تصمیم از سوی باشگاه استرالیایی تصمیمات جدید خود را برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد.

در گروه F و به دنبال انصراف تیم بریزبین رور مسابقه مقدماتی بین این تیم و تیم کایا فیلپین لغو شد. حالا نماینده فیلیپین باید با تیم شانگهای چین مسابقه دهد و تیمی که در این مصاف پیروز شود مجوز حضور در بازی های گروهی F را به دست خواهد آورد.

تیم سیدنی اف سی هم در گروه H بازی ها حضور داشت. با انصراف این تیم از حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا مصاف مقدماتی دو تیم دئگو کره جنوبی و تیم چیانگرای یونایتد لغو شد و سهمیه مستقیم حضور در بازی های گروهی به تیم دئگو کره جنوبی تعلق گرفت و تیم سیدنی اف سی هم جای خود را به تیم تایلندی داد.

اما به دنبال انصراف تیم ملبورن سیتی بازی حذفی بین تیم های ملبورن سیتی و اوزاکای ژاپن لغو شد و تیم اوزاکا به طور مستقیم به بازی های مرحله ی گروهی در گروه J راه پیدا کرد.

به نظر می رسد علت انصراف تیم های استرالیایی از حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا به خاطر ویروس کرونا بوده است. احتمالا این تیم ها با جرایم نقدی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا همراه خواهند شد. بازی های منطقه غرب آسیا وارد مرحله ی یک هشتم نهایی بازی ها شده که سه تیم ایرانی در آن حضور دارند و قرار است بازی ها شهریور ماه برگزار شود. بازی های منطقه ی شرق هم قرار به برگزاری به صورت متمرکز در ازبکستان است. کشورهای شرق آسیا به خاطر ویروس کرونا تمایل چندانی به برگزاری بازی ها ندارند.