کد مطلب: 303741

سه شنبه 18 خرداد 1400 09:58

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

مقاوم سازی۵۰ هزار واحد روستایی در مقابل زلزله

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا خواجه‌ای افزود: بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سوانح طبیعی یکی از اهداف اصلی این نهاد به شمار می‌آید که در این خصوص اقداماتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

این مسوول تاکید کرد: آگاهی افراد از پدیده‌هایی مانند زلزله، برنامه‌ریزی‌های صحیح ایمنی به طور گروهی و در اقشار مختلف جامعه، آمادگی فردی برای انجام اقدامات ضروری هنگام وقوع زلزله، میزان آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در این میان دستگاه‌های خدمات‌رسان نقش مهمی بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: با تدوین اصول و قوانین ارتقا‌دهنده پایداری اجتماعی و الگوهای توسعه و نظارت دقیق بر اجرای این اصول و قوانین، می توان زمینه‌های کاهش آسیب‌پذیری و بهبود و ارتقای ایمنی در بافت‌های شهری و روستایی را فراهم کرد.

خواجه‌ای تاکید کرد: سوانح قابل پیش‌بینی نیستند، لذا با تدابیری آمادگی لازم را داشت و بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستورکار خود قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: انجام اقدامات ضروری قبل از وقوع زلزله، میزان آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و امور اجرایی و ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با داشتن ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با حضور در عرصه سازندگی و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح روستاها به عنوان یک واحد پشتیبانی، فنی و مهندسی برای فعالیت‌های اجرایی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این تعداد ماشین‌آلات و امکانات کافی نیست که امیدواریم با حمایت‌های استانداری و مدیریت بحران بتوان اعتبارات ویژه‌ای برای تجهیز ناوگان و ماشین‌آلات بنیاد مسکن استان جذب کرد.

به گفته این مسوول، بنیاد مسکن نهادی است که با هدف رفع محرومیت از جامعه تشکیل‌ شده است و در راستای این هدف همواره تلاش می‌کند میزان خدمات‌رسانی به قشر محروم و بی‌بضاعت جامعه را افزایش داده و برای رفع نیازهای آنها تلاش و جدیت کند.

منبع: ایرنا