کد مطلب: 289054

دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 14:14

افزایش تعداد پروازهای یاسوج

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، عنایت انصاری فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیگیری ‌های لازم با شرکت هواپیمایی پارس ایر تعداد پروازهای هفتگی یاسوج به تهران و بالعکس از ۱۴ به ۱۸ سورتی افزایش یافته است.

وی افزود: این پروازها از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با هواپیمای جت crg ۲۰۰ شرکت هواپیمایی پارس ایر با ظرفیت ۶۰ صندلی انجام می ‌شود.

انصاری فرد بیان کرد: این اقدام برای کمک به تحقق هر چه بهتر شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و با هدف تسهیل در رفت و آمد کسبه و تولیدگنندگان کهگیلویه و بویراحمد و ارتقای بیش از پیش چرخه تولید در استان انجام شده است.

ساخت فرودگاه یاسوج از مصوبه‌ های سفر خردادماه ۱۳۷۳ رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد بود و در سال ۱۳۷۶ نیز افتتاح شد.

فرودگاه یاسوج تا سال ۱۳۹۳ یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت و طول باند آن ۲ هزار و ۶۰۰ متر و pcn باند آن نیز (میزان فشردگی آسفالت در واحد مترمربع) ۲۶ بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و کهگیلویه و بویراحمد با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در فرودگاه یاسوج انجام شد.

pcn باند فرودگاه یاسوج از ۲۶ به ۴۶ و طول باند آن نیز از ۲ هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از باکیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج کامل شده و در شرایط مه و شب نیز می‌ تواند پرواز داشته باشد.

منبع:ایرنا