کد مطلب: 287625

دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 09:31

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

در تابستان سال جاری نیازمند آبرسانی سیار به 300 روستا هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: به دلیل کاهش منابع آبی ۳۰۰ روستای این استان طی فصل تابستان امسال نیازمند آبرسانی سیار می‌شوند.

علیرضا کاکاوند بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد برنامه‌ریزی برای عبور از تنش آبی در کرمانشاه طی سال جاری که با حضور فرماندار شهر کرمانشاه و بخشداران سطح این استان در سالن جلسات اداره کل آب و فاضلاب استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امسال خشک‌ترین سال طی ۵۰ سال اخیر به لحاظ بارش‌ها است که با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها پیش‌بینی می‌شود کرمانشاه با یک تنش آبی مواجه شود.

وی با اشاره به کاهش ۱۸۰ میلی متری بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت در کرمانشاه افزود: این استان طی فصل آبی جاری از نظر کاهش بارندگی‌ها رتبه اول در کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه کاهش بارندگی‌ها طی فصل آبی جاری موجب کاهش شدید منابع تأمین آب این استان شده است، گفت: در این استان بیش از ۴۰ درصد آب شُرب هدر می‌رود که دلیل عمده این هدر رفت، وجود تأسیسات و شبکه آبرسانی فرسوده است.

کاکاوند به انجام اقداماتی برای کنترل بخشی از این هدر رفت اشاره و تصریح کرد: امسال حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیرات کلی تأسیسات و خطوط و نیز ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آبرسانی استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در سال جاری با اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه موافقت کرده اما تاکنون به طور رسمی ابلاغ نشده است.

کاکاوند با بیان اینکه اعتبارات حوزه آب روستایی این استان طی سال جاری افزایش ۲۰ برابری داشته است، خاطر نشان کرد: یکی از منابع اصلی تأمین آب روستاها در استان کرمانشاه، چشمه‌ها است که ۷۲ درصد کاهش ذخیره آبی نسبت به سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی‌ها دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه طی سال گذشته به ۵۴ روستا در سطح این استان با تانکر آبرسانی سیار صورت می‌گرفت، افزود: در فروردین ماه سال جاری به ۱۲۸ روستا آبرسانی سیار شده و پیش بینی می‌شود طی تابستان این تعداد به ۳۰۰ روستا نیز برسد.

‏وی گفت: ‬تعداد تانکرهای آبرسانی این شرکت کم است، لذا برای عبور از تنش آبی موجود کرمانشاه طی سال جاری و آبرسانی سیار به روستاها از برخی از ادارات و حتی نهادهای نظامی و انتظامی که تانکر آب دارند انتظار حمایت و در اختیار گذاشتن این تانکرها به این شرکت را داریم.

منبع : مهر