کد مطلب: 285901

شنبه 11 اردیبهشت 1400 10:35

یک فعال سیاسی در گیلان عنوان کرد:

ورود نامزدها با گرایش های مختلف سیاسی زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سهیلا مدارایی روز شنبه با یادآوری شور و شوق مردم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: باید بتوانیم دوباره اعتماد را به مردم برگردانیم که در این صورت به طور قطع مردم با جان و دل خواهند آمد و مشارکت؛ حداکثری خواهد بود.

دبیر کل حزب مشارکت های مردمی استان گیلان بیان داشت: از دیدگاه ما به عنوان احزاب، بهترین زمانی که مردم می توانند نظر و خواست خود را به کرسی بنشانند، بهنگام انتخابات است، بنابراین اگر این امکان برای آنان از هر نگرش و دیدگاهی فراهم شود تا بتوانند از بین کاندیداهای مختلف با ظرفیت ها و توانمندی های شناخته شده و معرفی شده به جامعه به فرد مورد نظر خود رای دهند، یقینا مشارکت بیشتری حاصل می شود.

وی تصریح کرد: باید زمینه حضور نامزدهای مختلف با گرایش های مختلف سیاسی فراهم شود و عدالت در بررسی صلاحیت ها رعایت شود که این امر از ملزومات اولیه فراهم کردن فضای مشارکت حداکثری است تا شورای شهر و روستا، مجلس و ریاست جمهوری پویا، قدرتمند و موثر داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه شورای اصلاح طلبان گیلان با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: این حضور و مشارکت حداکثری و انسجام مردم در انتخابات موجب می شود که کشورهای دیگر و جهانیان دریابند مردم ایران؛ کشور و نظامشان را دوست دارند و بدان پایبندند و درهر شرایط سختی اعم از فشار و تحریم و مانند آن همراه نظام خود می مانند همانگونه که تا به امروز بوده اند.

مدارایی با تاکید بر اینکه باید به افکار و رای مردم احترام گذاشت، بیان داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) همواره تاکید داشتند که مردم ولی نعمت ما هستند، لذا باید به رای و فکر مردم احترام گذاشت.

وی با بیان اینکه مردم برای سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی انقلاب کردند، خاطر نشان کرد: باید به این سه اصل احترام گذاشته شود و برای رسیدن به آن بکوشیم، سه اصلی که برای رسیدن به آنها جز در سایه حضور مردم، هماهنگی، انسجام و وحدت ممکن نیست.

مدارایی اظهار داشت: اگر نظرات اقوام، احزاب، فراکسیون ها و گرایش های مختلف را در نظر گیریم، شور انتخابات افزایش می یابد.

دبیرکل حزب مشارکت های مردمی گیلان با تاکید بر اینکه باید در کنار احزاب و نقش سایر نخبگان و بزرگان، بخشی از زمینه سازی های برای حضور پرشور مردم در انتخابات باید از سوی مسئولان در بخش های مختلف فراهم شود، بیان داشت: شور و شوق برای حضور در انتخابات زمانی ایجاد می شود که افراد صالح، دلسوز، پاکدست و دارای عملکرد مثبت در گرایش های مختلف نامزد شده و در عرصه انتخاباتی حضور داشته و فرصت انتخاب شدن را از سوی مردم داشته باشند.

وی درباره عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو اظهار داشت: اصلاح طلبان در حال منسجم شدن با هم در سراسر کشور هستند و برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ کاندیدا خواهیم داشت و برای شورای شهر هم افرادی نامزد شده اند و امید است حضور و مشارکت خوبی را در انتخابات پیش رو داشته باشیم.

منبع: ایرنا