کد مطلب: 280813

چهارشنبه 18 فروردین 1400 16:21

پرسون از فاجعه کرونا در کردستان خبر می دهد؛

شناسایی 505 بیمار کرونایی دیگر در کردستان/ رعایت پروتکل ها در استان پایین تر از میانگین کشوری است

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، در روزهای اخیر خبرهای بسیار بدی از اوج گیری کرونا در سطح کردستان به گوش می رسد و از سوی دیگر تعداد فوتی ها در این چند روز نسبت به هفته های گذشته بی سابقه بوده است.

روز گذشته 5 فوتی و امروز هم 4 فوتی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در کردستان اعلام گردید که نشان می دهد که این استان به معنای واقعی دچار موج چهارم کرونا که بسیار شدیدتر و کشنده تر از موج های دیگر می باشد، شده است.

از سوی دیگر در طول 24 ساعت گذشته تاکنون بیش از 505 بیمار مبتلا به کرونا که بیش از نیمی از آنها به کرونای انگلیسی مبتلا هستند در استان کردستان شناسایی شده اند که این رقم شناسایی بیمار کرونایی در استان کردستان نیز کم سابقه است.

در حال حاضر 386 بیمار کرونایی در بیمارستان های سطح استان کردستان بستری هستند و از این تعداد 56 نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند که روز به روز به این اعداد و ارقام اضافه می شود.

تاسفبارتر اینکه کمتر از 48 ساعت بیش از 1000 هزار نفر مبتلا در کردستان شناسایی شده است که این عدد روند تصاعدی به خود گرفته است و علت این ادعا هم قرمز شدن وضعیت 5 شهر در کمتر از یک روز در این استان می باشد.

براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان و نیز ستاد ملی مبارزه با کرونا میزان رعایت پروتکل ها از سوی مردم به صورت میانگین در کشور به کمتر از 55 درصد رسیده است و این امر در کردستان رقمی پایین تر است، لذا قطعی بودن فاجعه انسانی در این استان طبیعی به نظر می رسد.

برهمین اساس در حال حاضر در بیمارستان های سنندج 179 بیمار، در بیمارستان قروه 24 نفر، در بیمارستان مریوان 16 نفر، در بیمارستان کامیاران 43 نفر، در بیمارستان بیجار 24 نفر، در بیمارستان دهگلان 30 نفر، در بیمارستان سقز 61 نفر و.... بستری هستند و روز به روز به تعداد این بستری شدگان افزوده می شود که علت اصلی آن همان بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و اجتماعی است.

در حال حاضر نیز مرزهای باشماق در شهرستان مریوان و نیز مرز سیرانبند در شهرستان بانه بر روی مسافران تا دو هفته آینده بسته شده است.

در این میان می توان از جهش قابل توجه بیماری کرونا در بیجار یاد کرد که آمارهای موجود نشان می دهد جهش این بیماری در این شهرستان 3 برابر بیشتر از دیگر مناطق کردستان بوده است.

آیین مهر ـ استان کردستان