کد مطلب: 280461

سه شنبه 17 فروردین 1400 10:58

ظریف:

دیدار با مقام های ازبکستان «پرثمر» بود

به گزارش سایت خبری پرسون، ظریف نوشت: از دیدار با میر ضیایف، رئیس‌جمهور و کامیلوف وزیر خارجه ازبکستان خرسند شدم.

وزیر امور خارجه از گفت‌وگوهای پرثمر مبتنی بر پیشینه «روابط هزار ساله‌» دو کشور برای پیشبرد «همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای» نوشت و افزود: ایستگاه‌های بعدی قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان است.

محمد جواد ظریف که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری ازبکستان در تاشکند به سر می‌برد بعدازظهر امروز با شوکت میر ضیایف رییس جمهور ازبکستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، علاقمندی ایران به توسعه همکاری‌ها با جمهوری ازبکستان و در چارچوب ظرفیت‌های گسترده موجود در حوزه همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

میر ضیایف هم با تاکید بر اهمیت روابط دوکشور و ضرورت گسترش همکاری‌های فی‌مابین، برگزاری چهاردهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوکشور در فاصله زمانی کوتاه تر را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه، تحولات روند صلح در افغانستان و همچنین همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های بین المللی نیز مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه از امروز سفر منطقه ای خود به چهار کشورآسیای مرکزی را از ازبکستان آغاز کرده است. وی امروز با همتای ازبکستانی خود درباره توسعه روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

ظریف امروز همچنین از مرکز تمدن اسلامی تاشکند بازدید کرد.