کد مطلب: 221025

پنج شنبه 29 آبان 1399 11:27

وزارت بهداشت آمریکا: با بایدن همکاری نمی‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از سی‌ان‌ان، وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد تا زمانی که اداره خدمات عمومی دولت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکند، این وزارتخانه با تیم نامزد دموکرات‌ها همکاری نخواهد کرد.

آلکس آزار وزیر بهداشت آمریکا در این باره گفت: وقتی اداره خدمات عمومی دولت آمریکا پیروز انتخابات را اعلام کند، ما همکاری و اشتراک گذاری اطلاعات با دولت منتخب را آغاز خواهیم کرد.

امیلی مورفی مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای خودداری می‌کند که اجازه می‌دهد تا تیم بایدن کار خود را به‌طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی‌تواند شروع شود. اینکه چه شرایطی لازم است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی مشخص نیست و ابهام دارد.

جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: این به طور کامل در قدرت و اختیار اداره خدمات عمومی دولت است تا من را به عنوان رئیس جمهور منتخب به رسمیت بشناسد تا روند انتقال آرام قدرت آغاز شود.

منبع: تسنیم