شناسه خبر: 487069

پنج شنبه 4 خرداد 1402 12:28

تجمع صدها معترض مقابل منزل نتانیاهو

به گزارش سایت خبری پرسون، سایت عبری زبان وای‌نت اعلام کرد، حدود ۵۵۰ شهروند اسرائیلی در اعتراض به طرح اصلاحات در دستگاه قضایی این رژیم امروز پنج‌شنبه مقابل منزل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

طبق گزارش وای نت، پلیس رژیم صهیونیستی برای پراکنده کردن جمعیت معترضان به زور متوسل شد و در این راستا با ایجاد موانعی از حضور تظاهرکنندگان در نزدیکی منزل نتانیاهو جلوگیری کرده و دو شهروند اسرائیلی را بازداشت کرد.

معترضان اسرائیلی اظهار کردند: اینجا آمدیم تا به دیکتاتور (نتانیاهو) بگوییم انقلاب حقوقی را متوقف کند چراکه به خاطر آن آمریکا او را تحریم کرده و امنیت اسرائیل نیز به خطر افتاده است.

روز سه‌شنبه نیز هزاران شهروند اسرائیلی در اعتراض به اقدام کابینه نتانیاهو در اختصاص مبالغ بالایی به یهودی‌های مذهبی در بودجه جدید، در شهر قدس اشغالی تظاهرات کرده و ائتلاف راست حاکم را به غارت اموال دولت متهم کردند.

نتانیاهو چهارشنبه اعلام کرد که طرح ائتلافش برای اصلح دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی که در مارس به دلیل اعتراضات بی‌سابقه به تعویق افتاد، پس از تصویب بودجه دوباره به جدول برنامه کابینه بازخواهد گشت.

اراضی اشغالی از ژانویه شاهد تظاهرات هفتگی با حضور ده‌ها هزار معترض علیه طرح اصلاح دستگاه قضایی است.

با تصویب و اجرای این طرح، مسؤولان سیاسی اسرائیل حاکمیت مطلقی بر دستگاه قضایی این رژیم پیدا می‌کنند.

این طرح با اعتراضات گسترده شهروندان اسرائیلی و کارشناسان برجسته مسایل حقوقی، امنیتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی مواجه شده است.