شناسه خبر: 486524

دوشنبه 1 خرداد 1402 14:31

پخش «بعد از شروین» شبکه مستند

به گزارش سایت خبری پرسون، «بعد از شروین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مریم مؤمن‌زاده امشب دوشنبه، یکم خرداد ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از شبکه مستند روی آنتن می رود.

کارگردان «بعد از شروین» در توضیحاتی درباره این مستند بیان کرد: آدم‌ها شیوه‌های متفاوتی در مواجه با مرگ عزیزان دارند، گروهی که از افسردگی عبور می‌کنند، در مرحله انفعال می‌مانند. سوژه مستند ما زنی است که پس از مرگ فرزندش نه‌تنها منفعل نشد که رنج، گنجش شد.

او گفت: شهره کوهن مادری است که پس از سوگ پسرش اولین و تنها مرکز تخصصی درمان سوگ را بنیان گذاشت و تا امروز مرهم درد بسیار مردمی است که سوگوار عزیزانشان شده‌اند.

مومن‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: سوژه مستند پرتره ما زنی است که از رنجش درس می‌گیرد و نه‌ تنها زندگی خود و خانواده‌اش که زندگی بسیار مردمی که با سوگ خود کنار نیامده‌اند را دگرگون می‌کند، مادری که با همراهی اعضای خانواده توانسته غم بزرگش را به کار بزرگ تبدیل کند.

وی در پایان اظهار کرد: این مستند در تهران تصویربرداری شده و زندگی مادری یهودی را به نمایش می‌گذارد که در بنیاد نیکوکاری شروین بیشترین خدمات را به مسلمانان ارائه می‌دهد؛ زنی که در باورش تفاوت مذهب و قومیت آدم‌ها را از هم دور نمی‌کند و برای سلامت و سعادت همه انسان‌ها می‌کوشد.

«بعد از شروین» تولید جدید شبکه مستند است که امشب ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹ است.

منبع: ایسنا