شناسه خبر: 468021

شنبه 27 اسفند 1401 16:17

پیش بینی هواشناسی یزد نیمه اول عید نوروز 1402

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی یزد وضعیت جوی این استان را تا دوشنبه نسبتاً آرام و پس از آن با احتمال بارندگی و در پایان هفته اول نوروز با کاهش محسوس دما پیش بینی کرد.

هواشناسی استان یزد اعلام کرد: مطابق با آخرین بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، از امروز شنبه ۲۷ اسفندماه تا دوشنبه جو نسبتاً آرامی بر استان یزد حاکم است.

بر همین اساس از ظهر دوشنبه افزایش ابر و در برخی مناطق وزش باد نسبتاً شدید اتفاق خواهد افتاد.

برای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک همراه با بارندگی که در برخی نقاط با احتمال رعد و برق، برف و تگرگ است، پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما در استان رخ خواهد داد که برای صبح‌های چهارشنبه و پنجشنبه سرمازدگی و آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نمی‌باشد.

بیشینه دمای شبانه روز گذشته در استان مربوط به بافق با دمای ۳۰ درجه بوده و کمینه دما نیز با دمای صفر درجه از ایستگاه‌های سبزدشت، علی آباد چهل گزی و گاریز گزارش شده است. دمای شهر یزد نیز طی این مدت بین ۱۱ تا ۲۵ درجه در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی استان یزد با عنایت به کاهش دمای هوا در روزهای ابتدایی فروردین ۱۴۰۲ به باغداران درختان پسته(که در مرحله‌ی گلدهی خصوصا درختان نر و برخی درختان ماده زودگل هستند)، زردآلو، بادام و آلو(که در مرحله گل و یا ریزش گلبرگ هستند)، انار و انگور خواست تا تمهیدات و آمادگی لازم را خصوصا در مناطق مروست، هرات و ابرکوه داشته باشند.

همچنین توصیه شده با توجه به پیش بینی های آتی هواشناسی و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی اقدامات لازم را انجام داده و از گرم کردن بی‌موقع باغ، خودداری کنند.

منبع:ایسنا