شناسه خبر: 460283

دوشنبه 10 بهمن 1401 17:13

سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us و اسراری عجیب!

به گزارش سایت خبری پرسون،قسمت سوم سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us در پایان خود تغییرات قابل توجهی در داستان ایجاد کرد و جزئیات قابل بحثی را ارائه داد. سریال آخرین بازمانده از ما (The Last Of Us) محصول شبکه اچ‌بی‌او سومین قسمت از خودش را نیز ارائه داد که همراه با جزئیات و تغییرات قابل‌توجه و بحث‌برانگیزی، به خصوص در پایان آن است و در این مطلب به تمام آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» در ابتدای خود ادامه اتفاقات قسمت دوم را در پیش می‌گیرد. جوئل به همراه الی از بوستون گریختند و این در حالی است که آن‌ها به تازگی با مرگ تس روبه‌رو شدند. حالا همانطور که آن‌ها به سفر خود ادامه می‌دهند، داستان به شهر لینکولن می‌پردازد.

شهر لینکلن در اختیار بازمانده‌ای به نام بیل با بازی نیک آفرمن است و او درست روزی که ساکنین این شهر به مناطق قرنطینه برده شدند، کنترل این شهر را در دست گرفت. او در ادامه با فردی به نام فرانک با بازی موری باتلت آشنا می‌شود.

این قسمت روی رابطه بین این دو تمرکز دارد و همین نیز باعث شده تا داستان اندکی از مشکلات موجود در این دنیای پساآخرالزمانی و سخت فاصله بگیرد. در ادامه به بررسی تفاوت‌های موجود در این قسمت با بازی‌ها، پایان این قسمت و همچنین جزئیات مختلف آن می‌پردازیم.

بیماری فرانک در سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us چه بود؟

سومین قسمت از سریال «لست آف آس» همراه با پرش‌های زمانی متعددی بود و آخرین مورد از آن نیز در اوت سال ۲۰۲۳ میلادی رخ می‌دهد. در این بخش از داستان نشان داده شد که فرانک به بیماری لاعلاجی مبتلا شده که در حقیقت بیماری پارکینسون است.

فرانک در تمام اوقات روز روی ویلچر نشسته است و این در حالی است که عضلات او سفت شده‌اند و باعث شدند تا او نتواند کارهای روزمره خودش را انجام بدهد. همانطور که فرانک خودش اذعان می‌کند، بیماری او حتی قبل از همه‌گیری نیز غیر قابل درمان بود و مطمئنا پیدا کردن دکتر در این جهان پسا آخرالزمانی و تحت سلطه زامبی‌ها بیهوده است.

چرا بیل خودش را در سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us کشت؟

در پایان قسمت سوم، فرانک از بیل خواست تا یک روز بسیار خوب و عالی را برای او رقم بزند تا او بتواند در انتهای آن روز با مصرف قرص جان خودش را بگیرد و در آرامش از دنیا برود چراکه شرایط بیماری او روز به روز بدتر می‌شود و هر روز که بگذرد، او توانایی‌های خودش را از دست می‌دهد.

در پیچشی شگفت‎‌انگیز که مطمئنا برای طرفداران بازی «لست آف آس» شوکه‌کننده بوده است، بیل نیز از همان قرص‌ها می‌خورد چراکه می‌خواهد به همراه فرانک آخرین لحظات عمرش را سپری کند و زندگی بدون او برایش معنایی ندارد.

این تغییری بسیار بزرگ نسبت به بازی اول «لست آف آس» محسوب می‌شود چراکه وقتی جوئل و الی به شهر لینکلن آمدند و سپس آنجا را ترک کردند، بیل همچنان زنده بود. با این حال، سازندگان سریال تصمیم گرفتند تا داستان بیل و فرانک را به شکلی متفاوت‌تر و بهتر روایت کنند.

قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» داستان عاشقانه میان بیل و فرانک را به نمایش می‌گذارد و از آنجا که بیل علاقه بسیار زیادی به فرانک داشت، ادامه زندگی بدون او را بی‌معنی می‌دانست و برای همین تصمیم گرفت تا به همراه فرانک از دنیا برود.

چرا جسد بیل و فرانک در سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us نشان داده نشد؟

در پایان قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» هیچ گاه جسد بیل و فرانک نشان داده نشد و همین نیز ممکن است برای بیننده‌ها اندکی سوال‌برانگیز باشد. پس از اینکه جوئل و الی با ماشین شهر لینکلن را ترک کردند، دوربین به داخل اتاقی می‌رود که پنجره‌اش باز است و این اتاق نیز همان جایی است که جسد بیل و فرانک قرار دارد اما جسد این دو نشان داده نمی‌شود.

مطمئنا برای سریال «آخرین بازمانده از ما» که پر از صحنه‌های ترسناک و دلهره‌آور است، نشان دادن دو جسد چندان مشکلی نیست اما قسمت سوم بر محوریت داستانی بسیار زیبا و عاشقانه بیل و فرانک بود که در نهایت با آرامش و در کنار یکدیگر از دنیا رفتند و مطمئنا نشان دادن جسد پوسیده آن‌ها باعث از بین رفتن احساسات و زیبایی این قسمت می‌شد.

در حقیقت، سریال با نشان ندادن جسد بیل و فرانک باعث شد تا آن‌ها وقار بیشتری داشته باشند و در عین حال، جلوی نابود شدن داستان زیبا و خارق‌العاده آن‌ها را گرفته است.

تفنگی که الی برداشت در سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us چه معنایی دارد؟

بیل در مخفیگاه زیر خانه‌اش انواع اسلحه و مهمات را در اختیار داشت و زمانی که گروهی از راهزن‌ها به محل زندگی آن‌ها حمله‌ور شدند، او از این اسلحه‌ها برای کشتن آن‌ها استفاده کرد. در یک صحنه، فرانک نیز از کشویی در داخل خانه تفنگی را بر می‌دارد تا به بیل کمک کند. پس از مرگ بیل و فرانک، این تفنگ در داخل همان کشو قرار دارد و الی نیز به هنگام گشت و گذار در داخل خانه، آن را بدون اطلاع یا اجازه جوئل بر می‌دارد.

الی چه در قسمت اول و دوم و چه در قسمت سوم، مدام از جوئل می‌خواهد تا به او یک اسلحه بدهد و حالا او این اسلحه را بدست آورده اما این کار نشان از آینده‌ای تاریک برای جوئل و الی است. در طول بازی، الی و جوئل با گروهی از راهزن‌ها مواجه می‌شوند که کنترل شهری به نام پیتزبورگ را در دست دارند و در اینجا الی باید از تفنگ فرانک استفاده کند.

البته لازم به ذکر است که در سریال «آخرین بازمانده از ما» نام این شهر، کانزاس سیتی است اما با وجود تغییر نام و مکان این شهر، همچنان این داستان مشابه با بازی‌ها روایت خواهد شد و الی باید با واقعیتی تلخ از زندگی در این جهان خوفناک مواجه شود.

حضور تامی در گروه فایرفلایز در سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us به چه معنا است؟

در ابتدا جوئل قصد داشت تا الی را به بیل و فرانک بدهد اما از آنجا که هر دوی آن‌ها از دنیا رفته‌اند، حالا جوئل باید فکر دیگری بکند. او تصمیم می‌گیرد تا الی را به تامی برساند و با این کار، با یک تیر دو نشان می‌زند. او نه تنها از امنیت تامی اطمینان حاصل می‌کند بلکه راهی برای رساندن الی به گروه فایرفلایز می‌یابد.

جوئل به الی توضیح می‌دهد که تامی زمانی عضو گروه فایرفلایز بوده و می‌داند که الی را باید به کجا ببرد. همین توضیح کوتاه بیننده‌ها را بیشتر با گذشته تامی از زمان شروع همه‌گیری آشنا می‌کند و دلیل خوبی برای عدم حضور او در بوستون محسوب می‌شود.

نامه بیل چه تاثیری روی جوئل در سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us داشت؟

هشدار متن زیر حاوی اسپویل برای بازی اول «لست آف آس» است!

در پایان قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» الی نامه‌ای به جامانده از بیل را پیدا می‌کند که مخاطب آن، جوئل است و این نامه بازتاب بسیار خوبی از شخصیت جوئل به شمار می‌رود. بیل در این نامه می‌گوید که او قبلا از دنیا نفرت داشته و خوشحال بوده که همه مرده‌اند. اما او اشتباه می‌کرده و کسی بوده که ارزش نجات دادن داشته باشد و آن شخص نیز فرانک بوده است.

بیل در ادامه اضافه می‌کند که آدم‌هایی شبیه به خودش و جوئل وظیفه دارند تا از دیگر انسان‌ها محافظت کنند و وای به حال افرادی که سد راه آن‌ها باشند. با اینکه بیل در نامه اشاره می‌کند که جوئل باید از تس محافظت کند اما در حقیقت، این نامه بازتابی از سفر جوئل با الی و وظیفه او برای محافظت از این دختر جوان است.

در ابتدای سریال «آخرین بازمانده از ما» و پس از مرگ سارا، جوئل همانند بیل از دنیا نفرت داشت و فردی بی‌احساس به شمار می‌رفت اما در ادامه داستان متوجه می‌شود که الی شخصی است که ارزش نجات دادن دارد و هر کاری برای محافظت از او انجام خواهد داد. همین نیز باعث می‌شود تا جوئل در ادامه داستان تصمیم بگیرد تا هر طور که شده الی را از گروه فایرفلایز نجات بدهد.

شباهت سفر جوئل و الی با ماشین با قسمت اول سریال آخرین بازمانده از ما The Last Of Us

در سکانس پایانی قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما» جوئل و الی با ماشین بیل به دل جاده می‌زنند و این سکانس بازتابی از قسمت اول سریال محسوب می‌شود. در قسمت اول، جوئل به همراه تامی و سارا سعی در فرار با ماشین داشتند که در نهایت در این کار موفق نبودند.

از سوی دیگر، در قسمت سوم سریال آهنگ Long Long Time از لیندا رانستد پخش می‌شود که نه تنها به رابطه عاشقانه میان بیل و فرانک اشاره دارد بلکه می‌تواند نشانه‌ای از رابطه دختر پدری در حال شکل‌گیری بین الی و جوئل باشد.

در این مطلب به بررسی پایان قسمت سوم سریال «آخرین بازمانده از ما»، جزئیات آن و همچنین تغییرات آن نسبت به بازی‌ها پرداختیم. قسمت چهارم سریال در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۳ (دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱) از شبکه اچ‌بی‌او پخش خواهد شد.

منبع:gamefa