شناسه خبر: 459387

چهارشنبه 5 بهمن 1401 21:30

صفر تا صد رنگ مو و دکلره برای عید 1402 را اینجا یاد بگیر!

به گزارش سایت خبری پرسون، رنگ کردن مو از آن کارهایی است هر خانمی باید یاد بگیرد زیرا قیمت های فعلی آرایشگاه های زنانه برای رنگ مو، مش، بالیاژ، هایلایت، آمبره، سامبره و دیگر خدمات مربوط به زیبایی مو آنقدر بالاست که قطعا با یادگیری این هنر کلی پول پس انداز خواهید کرد. شاید به نظرتان رنگ کردن مو در خانه کار بسیار دشواری باشد اما ما به شما می گوییم که دلیل این نگرانی ناآگاهی از فوت و فون های مرتبط با رنگ مو است و زمانی که روش رنگ کردن مو یا دکلره کردن مو را یاد بگیرید بدون هیچ ترسی خودتان برای رسیدن به زیباترین رنگ موهای خانگی دست به کار می شود.

روش رنگ کردن مو در خانه/چگونه موی سر را رنگ کنیم؟

رنگ کردن موی سر اصول اولیه ای دارد که باید بدانید، برای شروع به سراغ معرفی دسته بندی رنگ مو ها می رویم. سری رنگ های c یا cindery به رنگ موهای دودی معروف هستند که از c1 یا همان پرکلاغی شروع و معمولا به c10 بلوند نقره ای ختم می شوند. اما رنگ موی پرکلاغی را به هیچ عنوان دست کم نگیرید چون نکاتی مهم درباره آن وجود دارد.

اگر تصمیم به پرکلاغی کردن موی سر خود گرفتید باید حسابی از این تصمیم مطمئن شوید زیرا در صورت پشیمانی رنگ باز کردن موی پرکلاغی بسیار دشوار است البته این موضوع درباره رنگ موی شرابی هم صدق می کند.

رنگ موی پرکلاغی اما فایده بسیار جالبی هم دارد و در ترکیب رنگ ها بسیار پرکاربرد است. وجود رنگ دانه های آبی در رنگ موی پرکلاغی آن را به بهترین گزینه برای گرفتن تم رنگ زرد، نارجی و قرمزی از مو تبدیل کرده است.

گاهی برای داشتن یک رنگ موی بلوند دودی زیبا می توان با ترکیب ۳ بند انگشت رنگ موی پرکلاغی و نصف تیوپ رنگ موی c10، و ۳ بند انگشت رنگ آبی فانتزی، یک قوطی و نصفی اکسیدان کوچک شماره یک یا ۶ درصد ضد زردی و یک لیوان آب به رنگساژی بی نظیر دست پیدا کرد.

توجه داشته باشید که مدت زمان مکث این رنگساژ روی موی دکلره شده ۲۰ دقیقه است. ناگفته نماند که پس از چندبار حمام رفتن و شست و شوی موی سر، کم کم رنگساژ دودی از روی موی دکلره شده پاک شده و از ترکیب رنگ دانه های آبی پرکلاغی و پایه زرد موی دکلره شده به رنگ موی بلوند زیتونی می رسید.

معرفی انواع رنگ مو

رنگ موهای زیتونی اما به رنگ های دسته m گفته می شود، رنگ موی سری nهمان رنگ های نچرال یا طبیعی طیف قهوه ای تیره تا روشن هستند و رنگ های دسته G رنگ موی طلایی را شامل می شوند.

رنگ موی سری R به قرمزها و بلوطی ها، رنگ موی دسته A خاکستری و رنگ موی سری V به بنفش ها، شرابی انگوری و بادمجانی ها گفته می شود. در رنگ کردن موی سر یک قانون کلی وجود دارد و بر اساس آن شما باید برای رسیدن به رنگ ایده آل خود تصمیم بگیرید.

یادتان باشد که پایه موهایتان همیشه یک شماره بالاتر از رنگ موی مورد نظر باشد. به عنوان مثال اگر بلوند دودی شماره ۷ مد نظر شماست باید پایه موهایتان با دکلره به ۸ برسد. در ادامه با پایه های مختلف رنگ مو آشنا می شوید.

آشنایی پایه ها در رنگ کردن مو یا دکلره کردن مو

۱مشکی پر کلاغی ۲قهوه ای سوخته ۳قهوه ای متوسط ۴قهوه ای روشن ۵قهوه ای خیلی روشن ۶بلوند تیره ۷بلوند متوسط ۸بلوند روشن ۹بلوند بسیار روشن یا زرد پاستل ۱۰بلوند خیلی روشن یا پلاتینه

انواع پودر دکلره

پودر دکلره انواع مختلفی دارد که دو نوع آن بسیار پرکاربرد است. پودر دکلره آبی و سفید. پودر دکلره آبی بسیار قوی تر از پودر دکلره سفید است و به خاطر رنگ دانه های آبی موجود در آن نتیجه کار کمتر به قرمزی یا نارنجی می زند. انتخاب اکسیدان مناسب برای پودر دکلره نیز بسته به رنگ نهایی دلخواه ما دارد. هرچه رنگ مطلوب ما روشن تر باشد طبعا اکسیدان قوی تری استفاده می کنیم.

آشنایی با انواع اکسیدان برای رنگ کردن مو و دکلره

اکسیدان سه نوع دارد، اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، اکسیدان شماره دو یا ۹ درصد و اکسیدان شماره ۳ یا ۱۲ درصد. میزان ترکیب اکسیدان با دکلره باید به صورتی باشد که مخلوط آنها به شکلی ماستی رقیق شود.

بهترین روش دکلره کردن مو/ روش شارژ دکلره روی مو

شارژ دکلره در موقعی استفاده می شود که رنگ انتخابی ما بسیار روشن باشد و با یک بار دکلره کردن به پایه لازم جهت رنگساژ نرسیم. برای شارژه دکلره هر ۲۵ دقیقه مواد دکلره مرده را با دستمال کاغذی از روی مو پاک کرده و همان موقع مخلوطی جدید را تازه تازه درست کنید و مجدد روی موی سر بزنید. بعد هر بار شارژ کردن، یک کیسه نایلون روی موها کشیده و با سشوار به آن حرارت دهید که با وارد شدن شوک حرارتی موها سریع تر رنگ باز کنند.

معمولا تا سه بار و هر بار به مدت ۲۵ دقیقه شارژ دکلره انجام می شود تا به پایه ای بالا و روشن برای رنگساژهای زیبا دست پیدا کنیم. یادتان باشد که موهای پشت سر دیرتر از جلوی سر رنگ باز می کنند و به خصوص ریشه ها سریع تر روشن می شوند. بنابراین بهتر است عملیات دکلره را از پشت سر آغاز کنید، همچنین هنگام کار با پودر دکلره حتما ماسک و دستکش داشته باشید تا از تاثیرات منفی آن روی پوست و تنفس گاز مضر آن جلوگیری شود.

تغییرات مو با دکلره

مراحل تغییر رنگ مو هنگام دکلره به این صورت است که اول مو از رنگ مشکی به سمت قهوه ای تیره می رود و بعد کم کم تبدیل به قهوه ای روشن می شود. موی سر بعد عبور از مرحله قهوه ای روشن وارد گام نارنجی شدن می شود و به تدریج رنگ زرد تیره و نهایتا رنگ زرد روشن را روی موها مشاهده می کنیم بد نیست بدانید که میزان روشنی موی سر همیشه دو درجه بیشتر از آن چیزی است که در موهای آغشته به دکلره و رنگ می بینید و بعد شست و شو و خشک کردن، مو روشن تر به نظر می رسد.

آموزش رنگساژ بعد دکلره

بعد مراحل دکلره موهایتان را کاملا شسته و خشک کرده و سپس رنگساژ مورد نظرتان را آماده می کنید. برای رنگساژ از اکسیدان ۱ یا ۶ درصد استفاده کنید تا بهتر رنگ روی موهای شما تثبیت شود. در رنگساژ مو همیشه مقداری واریاسون نقره ای جهت براق شدن مو بریزید اما از آنجایی که این واریاسیون تیره نیست و تاثیر منفی در رنگ شما ندارد خیلی نگران میزان آن نباشید. بد نیست بدانید گاهی استفاده از رنگ های تیره قوی به مقدار خیلی کم در رنگساژ بهتر از واریاسیون جواب می دهد. به طور مثال یک بند انگشت از رنگ بادمجانی، آبی یا پرکلاغی جهت گرفتن زردی و قرمزی مو نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت البته بادمجانی در رنگ های گرم و پرکلاغی و آبی در رنگساژهایی که تم آنها سرد است. همچنین همیشه نصف لیوان آب قاطی مخلوط رنگساژ خود کنید تا با به دست آمدن مخلوطی شبیه ماست خیلی رقیق از واریاسیون و رنگ مورد نظر و اکسیدان و آب بتوانید مانند شامپو، موهای دکلره شده را آغشته کنید و بعد از نیم ساعت موها را بشویید.

موارد حساسیت به دکلره پودر

دکلره شاید برای برخی افراد حساسیت زا و خطرناک باشد که برای این کار اول باید مقداری از مخلوط پودر دکلره و اکسیدان را به مقدارمیزان خیلی کم روی قسمتی از پوست دست تست کنید و اگر بعد از بیست دقیقه اتفاق خاصی رخ نداد روی موی سر استفاده نمایید. اگر به هیچ عنوان قصد استفاده از پودر دکلره را ندارید اما از طرفداران پر و پا قرص رنگ موهای روشن هستید، کرم موی سه صفر یا همان E20 به شما پیشنهاد می شود. رنگ موی سه صفر را می توان به جای پودر دکلره برای روشن کردن مو استفاده کرد اما هرگز قدرت روشن کردن موی آن به گرد پای دکلره هم نمی رسد. نهایت میزان روشنی که با رنگ موی سه صفر حاصل شود پایه ۷ یعنی بلوند متوسط است و بعد می توانید از سری رنگ موهای شماره ۶ و یا پایین تر روی آن استفاده کنید.

رنگ گرفتن پوست هنگام رنگ کردن موی سر رنگ کردن موی سر همانقدر که هیجان انگیز و شیرین است دردسرهایی هم به همراه دارد، مثلا رنگی شدن پوست پیشانی، گردن و گوش ها که با چرب کردن این نواحی می توان کار را به شکل اصولی انجام داد. پس برای اینکه پوستتان هنگام رنگ کردن مو رنگی نشود کافی است پوست خود را با کرم چرب کنید. حالا که بحث چربی شد بد نیست بدانید که قبل استفاده از رنگ مو بهتر است موهایتان چرب باشد تا لایه چربی مانند محافظ از آسیب های احتمالی رنگ مو جلوگیری کند.

خطرات رنگ کردن مو و استفاده مکرر از رنگ موها یا دکلره

رنگ مو و پودر دکلره اگر بیش از حد استفاده شوند احتمال ابتلا به سرطان خون و مثانه را افزایش می دهند. بنابراین یا حتی المکان از مصرف آنها صرف نظر کنید یا اگر ناچار به استفاده از رنگ مو هستید تعداد دفعات آن را تا جای ممکن کاهش دهید و نکته دیگر اینکه سعی کنید تا حد ممکن رنگ مو و پودر دکلره با پوست سرتان برخورد نکند زیرا از این طریق مواد شیمیایی داخل رنگ مو به پوست و خون نفوذ کرده که این اتفاق عوارض خود را به دنبال خواهد داشت. فراموش نکنید که حفظ سلامتی بسیار مهم تر از زیبایی است. بنابراین هرگز از شعار بکش و خوشگلم کن پیروی نکنید که عاقبت خوشی در پی نخواهد داشت.

تفاوت مش و هایلات/ آموزش مش و هایلایت

اگر موی سر دو یا سه درجه از رنگ پایه روشن تر شود به آن هایلایت می گویند اما در مش مو حداقل ۵ درجه روشن تر می شود. معمولا برای هایلایت از رنگ مو و فویل استفاده می شود اما در مش از پودر دکلره که ابتدا با قلاب مخصوص تعداد رشته های مورد نظر مو را از کلاه مش خارج کرده و سپس طبق مراحلی که ذکر شد با شارژ کردن دکلره مو را به پایه مدنظر می رسانیم. بعد از این مرحله نوبت شستشو و رنگساژ است.

تفاوت آمبره و بالیاژ و سامبره

قسمت های ریشه موی سر در آمبره تیره می شود و هرچه به سمت ساقه می رویم مو روشن تر خواهد شد. در بالیاژ قسمت های زیرین مو تیره و سطح مو روشن تر است اما سامبره هم دقیقا مانند آمبره است با این تفاوت که مرز تفاوت رنگ ها از تیره به روشن و از ریشه به ساقه خیلی واضح نیست و به شکلی ملایم این تغییر رنگ ها روی مو صورت می گیرد.

آموزش رنگ کردن موی سفید/ چگونه موی سفید را رنگ کنیم؟

رنگ کردن موی سفید هم فوت و فنی دارد زیرا معمولا موهای سفید به سختی رنگ می گیرند. اگر موی سرتان سفید است و قصد استفاده از رنگ روشنی را دارید حتما بسته به تم رنگ دلخواهتان سه بند انگشت از رنگ شماره ۱ سری رنگ انتخابی یعنی تیره ترین آنها را در تیوپ رنگ بلوندتان مخلوط کنید. همچین قبل گذاشتن ترکیب رنگ و اکسیدان مقداری رنگ و آب خالی روی موهای سفید بزنید و پس از ۲۰ دقیقه مکث مخلوط رنگ و اکسیدان را روی آن بزنید.

برای موهای سفید هم مانند دکلره می توانید از شارژ رنگ مو استفاده کنید و همان عملیات شارژ دکلره را این بار با مخلوط رنگ مو انجام دهید. فقط فراموش نکنید برای رنگ کردن موی سفید حتما از اکسیدان شماره ۱ استفاده کنید. امیدواریم که با این مقاله به راحتی روش و نحوه رنگ کردن مو در خانه را یاد گرفته باشید. همچنین با رعایت نکاتی که درباره دکلره کردن مو گفتیم خیلی راحت موهای خود را روشن و به ترکیب و فرمول رنگ موهای بلوند زیبا دست پیدا کنید.

منبع:کیان آنلاین