شناسه خبر: 458968

سه شنبه 4 بهمن 1401 10:21

سامانه سجام به منظور ارتباط مردم با قوه قضاییه راه اندازی شده است

به گزارش سایت خبری پرسون،محسن خیرمند اظهار کرد: سامانه سجام مخفف "سامانه جامع ارتباط مردمی" با قوه قضاییه است که مردم می توانند در هر رابطه ای از جمله عدم انجام وظیفه قانونی توسط مسئولین و کارکنان، ترک فعل مدیران، تخلفات، جرائم و ...، موارد مورد نظر خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف راه اندازی این سامانه استفاده از ظرفیت مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: انتظار می رود با استفاده از این سامانه و استفاده از ظرفیت های مردمی، سرعت عمل در بررسی موضوعات اجتماعی و قضایی افزایش یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: افزایش دیده بان اجتماعی، مطالبه مردمی از دستگاه های عمومی و خصوصی و نظارت بر عملکرد مسئولان و سازمان ها، جلب اعتماد مردم به وسیله شفافیت عملکرد، برداشت محدودیت ها، استفاده از ظرفیت بالقوه مردمی، تلاش برای همدلی و هم افزایی در سطح ملی، عدم همکاری با توطئه های دشمن و گسترش مشارکت مردم در عرصه های مختلف از جمله اهداف این سامانه است.

خیرمند بیان کرد: در دوران کرونا بیشترین موارد گزارش شده مربوط به مسائل بهداشتی و سلامت جامعه بود و اکنون این گستره افزایش پیدا کرده و تمام موارد منجر به جرم در این سامانه پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم می توانند جهت ارتباط با این سامانه از طریق سایت sajam.scpd.ir اقدام به اطلاع رسانی کنند، گزارش ها می تواند بدون ذکر نام در این سامانه ثبت شود و این یکی‌ از مزیت های این سامانه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تاکنون بازخورد خوبی در راستای افزایش مطالبه گری داشته اضافه کرد: افزایش مطالبه گری افزایش سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: بعد از ثبت گزارش یک شماره پیگیری جهت پیگیری گزارش به فرد ارائه می شود که از این طریق می تواند روند گزارش خود را دنبال کند.

منبع:ایسنا