شناسه خبر: 439928

چهارشنبه 9 آذر 1401 12:15

آیا بعد از رنگ مو لازم است از شامپو خاصی استفاده کنیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از سوالات مهمی که در این خصوص مطرح می‌شود؛ این است که آبا پس از رنگ مو، باید از شامپو خاصی استفاده کنیم یا همان روتین مراقبت از موی همیشگی نیز در این شرایط کفایت خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم پس از به کار بردن رنگ مو، باید از چه نوع شستشو و شامپویی استفاده کرد.

شستشوی مراقبتی از رنگ مو

انواع رنگ مو خارجی و ایرانی به اندازه ای ماندگاری داشته و پس از مدتی که از رنگ کردن موها سپری شود، به هر ترتیب رنگ مو دچار ریزش رنگ شده و شما جلوه اولیه را در موهای خود شاهد نخواهید بود. اما با استفاده از برخی روتین‌های مراقبتی، می‌توانید این دوره را طولانی‌تر کرده و در ضمن در مدتی که رنگ مو هنوز رنگدانه‌های خود را حفظ کرده است؛ نهایت درخشش و زیبایی را از آن تجربه کنید.

چند راهکار برای مراقبت از موهای رنگ شده و تامین و حفظ زیبایی آن‌ها وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین و در عین حال ساده‌ترین آن‌ها، استفاده صحیح از شامپوهای حافظ رنگ مو است.

یک قانون کلی در این خصوص وجود دارد که برای نخستین بار پس از رنگ کردن موها، شما یا باید از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید یا اگر دسترسی به این نوع شامپوها ندارید، تنها نرم کننده به موهای خود بزنید.

دقت داشته باشید که این نخستین بار شستشو پس از رنگ کردن موها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و اگر نسبت به این مورد دقت کافی نداشته باشید، به کلی تمامی مراقبت‌های بعدی نیز آن قدرها فایده نخواهد داشت.

بهترین شامپو مناسب موهای رنگ شده

با توضیحی که در بالا دادیم، مشخص شد که پس از رنگ کردن موها، باید از شامپوهای مخصوصی استفاده شود. پس اگر پیش از این حتی از بهترین شامپو دارای ویتامین‌های مختلف برای موهای خود استفاده می‌کردید، بیش از این پاسخگو نبوده و با رنگ کردن موها، باید به سراغ نوع دیگری از شامپو بروید.

شامپوهای مناسب موهای رنگ شده، نه تنها دارای فرمولاسیون حافظ رنگدانه‌های مو هستند، بلکه خاصیت نرم کنندگی داشته و پس از استفاده آن‌ها، موهای شما نرم و لطیف خواهند شد. از این روی اهمیت زیادی دارد که حتما بعد از رنگ کردن موها، از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که پس از رنگ کردن و به ویژه دکلره کردن موها، رنگدانه‌های ساقه مو باز بوده و اگر شامپو دارای سولفات زیادی باشد، بیشترین آسیب را در این چند روز (به ویژه 3 روز اول پس از رنگ کردن)، دریافت خواهد کرد. از این روی معمولا متخصصان پوست و مو و حتی آرایشگرهای حرفه‌ای توصیه می‌کنند که حتما پس از رنگ کردن موها، از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

جایگزین کردن نرم کننده به جای شامپو

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم؛ اگر به هر دلیلی به شامپو مخصوص موهای رنگ شده دسترسی ندارید، پس از رنگ کردن، از نرم کننده مو استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اکثر رنگ موها خود دارای خاصیت پاک کنندگی بوده و چربی و آلودگی‌های موهای شما را در زمان رنگ کردن و شستشوی رنگ مو از سر، پاک می‌کنند. از این روی بلافاصله پس از رنگ کردن موها، چیزی که می‌خواهید شستشوی کامل رنگ مو از سر است و با استفاده از نرم کننده نیز به چنین چیزی دست خواهید یافت.

بنابراین در صورتی که پس از رنگ کردن موها، به رنگ موی حرفه‌ای مخصوص موهای رنگ شده دسترسی ندارید، به راحتی نرم کننده را جایگزین آن کنید. البته این فرمول تنها یک بار، آن هم نخستین بار پس از رنگ کردن موها جواب داده و برای دفعات بعدی شستشو، حتما به شامپوی مخصوص موهای رنگ شده نیاز خواهید داشت.

معجزه شامپوهای رنگساژ

جای دارد که در اینجا نگاهی نیز به معجزه شامپوهای رنگساژ بیندازیم. در لاین شامپوهای تخصصی، برخی از برندها، شامپوهای رنگساژ دارند که به افراد کمک می‌کند تا رنگ و درخشش رنگ موی خود را احیا کرده و دوباره موها را به روز اول رنگ شدن، برسانند. به این شکل پس از مدتی سپری شدن زمان از رنگ کردن اولیه موها، شاهد کدری و از بین رفتن جلای اولیه رنگ مو خواهید بود. در این صورت به جای آن که بخواهید مجدد در فاصله زمانی کوتاه موهای خود را رنگ کنید، می‌توانید به راحتی از شامپوی رنگساژ استفاده کرده و همان جلوه و زیبایی را به موهایتان بازگردانید.

این فرصتی عالی خواهد بود تا هم در هزینه‌های رنگ کردن موها صرفه جویی کرده و هم این که به راحتی با یک شستشوی ساده، رنگ موهای خود را دوباره تجدید کرده و برای مدتی از درخشش و زیبایی آن، لذت ببرید.

خرید بهترین شامپو مناسب موهای رنگ شده از مو تن رو

در فروشگاه اینترنتی مو تن رو، انواع و اقسام شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده از برندهای برتر و معروف ایرانی و خارجی عرضه شده است. به این ترتیب شما می‌توانید با اطمینان خاطر به سراغ بهترین شامپوها در این گروه کالایی رفته و با توجه به جنس و شرایط موهای خود، بهترین نوع شامپو را انتخاب کنید. به علاوه اطمینان از قیمت و ارسال سریع کالا نیز از مزایای عالی این نوع خرید اینترنتی محسوب می‌شود.