شناسه خبر: 417539

سه شنبه 29 شهریور 1401 16:40

برنامه های زاهدی وفا منشاء تحول و حرکت در ریل درست است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد حسینی در دیدار جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت های متنوع و دامنه فعالیت های گسترده ای دارد از مدیریت شرکت های بزرگ اقتصادی، صندوق‌های بازنشستگی، ارتباط با وزارت بهداشت و درمان تا بحث بیمه‌ها، اشتغال و رسیدگی به آسیب های اجتماعی به این مجموعه عریض و طویل مربوط است، اظهارداشت: این وزارتخانه نیازمند وزیری است که در کنار برخورداری از جایگاه علمی مرتبط، دانش و توان مدیریتی نیز داشته باشد و نگاهی به کارنامه علمی و اجرایی دکتر زاهدی وفا نشان می دهد که عنصر شایسته‌ای برای تصدی این مسئولیت است و رئیس جمهور با علم به توانمندی ها و کارنامه موفق، وی را معرفی کرده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعنوان یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های اقتصادی نیازمند فردی است که در حوزه اقتصاد صاحب نظر باشد و با توجه به اینکه دکتر زاهدی وفا دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است و در عرصه مدیدیتی نیز طی سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت بوده است و همچنین معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری ، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی را در کارنامه عمکردی خود دارد بی تردید در کنار برخورداری از سلامت نفس می‌تواند در مدیریت درست و دقیق این وزارتخانه اقتصادی گامهای بلندی بردارد.

حسینی با اشاره به برنامه راهبردی و جامع وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد تحول و نوگرایی در وزارتخانه، گفت: دکتر زاهدی وفا با عنایت به دانش و تجربه موفق مدیریتی در حوزه‌های مختلف،‌ توانست در دوره سرپرستی بدور از هیاهو و با پرهیز از ورود به حاشیه های کاذب، فضای التهاب آمیز وزارتخانه را مدیریت کند و با اتخاذ تصمیمات درست و تخصصی، برخی از مشکلات موجود را برطرف کرده و آرامش و انسجام لازم را برقرار سازد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نگاهی به برنامه راهبردی دکتر زاهدی وفا گویای آنست که ایشان در پی ایجاد نظام مدیریتی قوی و توانمند در تمام شرکت های زیرمجموعه وزارتخانه است و انتخاب مدیران انقلابی، توانمند و در سطح استاندارد های تخصصی اهتمام ویژه دارد.

وی گفت: این برنامه در راستای رسیدن به اهداف چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه با اقتضائات کشور مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی و بر اساس اسناد بالادستی بویژه سند تحول دولت مردمی تدوین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بازنشستگی، ارتقای پایدار صندوق ها و اشتغال بعنوان یکی از اولویت های جدی دکتر زاهدی وفا است و ایشان برنامه خوبی برای حوزه اشتغال با توجه به ظرفیت های وزارتخانه دارد. همچنین در حوزه بهبود روابط کارگر و کارفرما، توانمند سازی کارگران و کارفرمایان و شرکای اجتماعی برای مشارکت موثر در نظام روابط کار و توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی در سطوح ملی و محلی در توان و برنامه ایشان قرار دارد.

دکتر حسینی تاکید کرد: فسادزدایی و ارتقای شفافیت و پاسخگویی از دیگر محورهای اصلی برنامه راهبردی زاهدی وفا است که با توجه به مشکلات ناشی از عدم شفافیت و بروز مفاسد در اداره شرکت ها و صندوق ها که در ادوار گذشته شاهد بودیم پیگیری سیاست فساد زدایی و شفافیت می تواند در ارتقاء و بهبود عملکرد وزارتخانه نقش مهمی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی در ارتقـاء رضایتمنـدی مـردم و حرکـت بـه سـمت پپیشرفت و عدالـت بعنوان شعارهای اصلی دولت مردمی از جایگاه مهمی برخوردار است، گفت: دکتر زاهدی وفا فردی لایق، پرکار، دلسوز و مردمی است و در تعامل با سایر وزارتخانه ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بـا تـلاش هـای مجاهدانـه همـه مسـئولین و دسـت اندرکاران، قادر است موجبـات رضایـت مردم عزیز ایران اسلامی بویژه اقشار ضعیف و کم برخوردار را فراهم سازد.

دکتر حسینی افزود: رویکرد اصلی دکتر زاهدی وفا اصلاح و تقویت نظام تعاون، ارتقاء مهارت و اشتغال، تنظیم‌گری و تسهیلگری و بهبود روابط کار، اصلاح نظام رفاه و اصلاح نظام بازنشستگی و ارتقاء پایدار صندوق ها و سرمایه‌گذاری است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: از برنامه‌های مهم دکتر زاهدی وفا تدوین پیوست رفاهی برای سیاست های جدید دولت و تقویت بانک جامع اطلاعات رفاه ایرانیان و به خصوص تجمیع و یکپارچه سازی نظام حمایتی و تامین اجتماعی دولت است. حسینی همچنین توجه به حوزه توسعه خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از برنامه‌های دکتر زاهدی وفا خواند و گفت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سیاست‌گذار اصلی بخش های تعاون اشتغال و حمایت از سرمایه انسانی است و برنامه های دکتر زاهدی وفا می تواند در توسعه عدالت اجتماعی و افزایش رفاه جامعه تحول آفرین باشد. دکتر حسینی قانون‌مداری را از خصوصیات وزیر پیشنهادی خواند و گفت بیش از ۲۰ سند بالادستی، سیاست‌های کلی و قانون جامع در حوزه این وزارتخانه وجود دارد که اجرای دقیق این قانون ها و سیاستها منشا تحول در جامعه و برنامه‌های این وزارتخانه است و عزم دکتر زاهدی وفا اجرای دقیق این قانون ها و سیاست های اندیشیده شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین از برنامه‌های راهبردی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی را ارتقاء مهارت و اشتغال خواند و گفت: کار ویژه دکتر زاهدی وفا توسعه و تحول نهادهای تسهیل گر در حوزه کسب و کار و اشتغال و هوشمند سازی فرایند کاریابی و اشتغال خواهد بود.

گفتنی است با اعلام وصول نامه معرفی دکتر زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس، ایشان روز سه شنبه در نشست فراکسیون انقلاب اسلامی به بیان سوابق علمی و مدیریتی خود پرداخت و نیز در صحن مجلس حضور یافت و به گفتگو با نمایندگان پرداخت، از دیگر فعالیتهای مهم ایشان حضور در کمیسیونهای مجلس برای تبیین برنامه و کارنامه و پاسخ به سوالات نمایندگان محترم است.