شناسه خبر: 417083

یکشنبه 27 شهریور 1401 14:05

اتصال خدمات تامین اجتماعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

به گزارش سایت خبری پرسون، عیسی زارع پور با اعلام پیوستن سازمان تامین اجتماعی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، این سازمان را یکی از سازمان‌هایی معرفی کرد خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: خوشبختانه یکی از دستگاه‌هایی که در دولت سیزدهم و در جریان شکل‌گیری دولت هوشمند، خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد، سازمان تأمین اجتماعی بود.

وی افزود: این سازمان با اتصال و اشتراک بانک‌های اطلاعاتی خود در پنجره ملی، تا الان قادر به ارائه ۴۲ خدمت برخط به میلیون‌ها بیمه‌شده است که در گذشته مجبور بودند با صرف وقت، هزینه و انرژی قابل توجهی، خود را برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز تأمین اجتماعی برسانند.

زارع‌پور تأکید کرد: امروز میلیون‌ها هموطن برای خدماتی، چون دریافت سابقه خدمات بیمه، محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی، خدمات سلامت، پرونده الکترونیک، دریافت تأییدیه از مراجع پزشکی، درخواست کمیسیون پزشکی، هدیه ازدواج و نسخه الکترونیکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تامین اجتماعی در شهر و روستا را ندارند و در هر ساعت از شبانه‌روز و در زمان بسیار کوتاهی، می‌توانند این خدمات را به‌صورت کاملاً رایگان دریافت کنند.

لازم به ذکر است در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی در سامانه خدمات الکترونیک و غیرحضوری خود که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز در دسترس است، قادر به ارائه انواع خدمات بیمه‌ای به ۴۵ میلیون بیمه‌شده، کارفرما، بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان است.