شناسه خبر: 408498

دوشنبه 10 مرداد 1401 11:54

انصراف تیم امید از حضور در بازی‌‌های کشورهای اسلامی/ فدراسیون توضیح داد

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا جباری درباره مخالفت مهدی مهدوی‌کیا با اعزام تیم ملی فوتبال امید به رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اظهار داشت: مشغول بررسی وضعیت هستیم و احتمال دارد تا ظهر امروز تصمیم نهایی را بگیریم. برخی بازیکنان تیم امید مشکوک به کرونا بودند و با وجود منفی شدن تست‌های اخیرشان، چند روزی طول می‌کشد تا بدن‌های شان آماده شود. برخی باشگاه‌ها نیز نفرات‌ خود را در اختیار تیم نگذاشته‌اند.کار خیلی سخت شده است. اگر بتوانیم این مسائل را هماهنگ کنیم تیم اعزام خواهد شد در غیر این صورت باید تصمیم دیگری بگیریم.

وی درمورد نظر کمیته ملی المپیک درباره این موضوع، عنوان کرد: کمیته ملی المپیک نیز مشغول بررسی است تا اصلح‌ترین تصمیم را بگیرد. نقطه نظرات مهدوی‌کیا را گرفته‌ایم و مشغول بررسی آنها هستیم. در صورت هماهنگ شدن شرایط تیم را اعزام خواهیم کرد در غیر این صورت به دلیل شرایط کرونایی و ناهماهنگی برخی باشگاه‌ها درحالی که تیم نفرات محدودی در اختیار دارد، شاید نتوانیم تیم امید را به قونیه بفرستیم. تاکنون هیچ تصمیم قاطعی گرفته نشده است. تا می‌توانیم برنامه‌ها را به شکلی جلو می‌بریم که تیم به مسابقات اعزام شود در غیر این صورت امکان این سفر وجود ندارد.

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درمورد همکاری نکردن برخی باشگاه‌ها با تیم ملی امید، توضیح داد: به جز آن نفراتی که تست‌شان منفی شد و هنوز به آمادگی نرسیده‌اند، باشگاه‌ها 5-4 بازیکن را هم در اختیار تیم امید نگذاشته‌اند. حساب کنید از 11 بازیکن ترکیب اصلی نزدیک به 10 بازیکن را در اختیار نداشته باشید. همه مسائل را کنار هم ارزیابی می‌کنیم تا به نتیجه برسیم.

جباری درمورد مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و تاکید بر در اختیار گذاشتن دست کم دو بازیکن از هر تیم به تیم امید، پاسخ داد: طبق این مصوبه باشگاه‌ها باید با تیم ملی امید همکاری کنند اما در نهایت با همکاری نکردن ، جریمه می‌شوند یا بازیکن محروم می‌شود. نمی‌دانم شاید باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند چنین اتفاقی برای آنها بیفتد اما به تیم امید بازیکن ندهند.

منبع: فارس