شناسه خبر: 401896

شنبه 28 خرداد 1401 13:17

پخش مستند پرتره «رضا رویگری»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی، مستند «تماشاگر بهار» به تهیه کنندگی ابوالفضل محمدباقر و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره رضا رویگری بازیگر، خواننده و نقاش ایرانی در شبکه مستند تولید شد.

ابوالفضل توکلی کارگردان این مستند درباره «تماشاگر بهار» عنوان کرد: «تماشاگر بهار» که فیلمبرداری آن آذر ۱۴۰۰ کلید زده شد، در ۵۰ دقیقه به زندگی حرفه‌ای رضا رویگری پرداخته است و در این مستند سعی کردیم هر سه بعد هنری شخصیت او را واکاوی کرده و کارهای ارزشمندی زا که خلق کرده است، به نمایش بگذاریم.

وی افزود: در آغاز کار برای صحبت‌های مقدماتی همراه با ابوالفضل محمدباقر تهیه کننده مستند با رضا رویگری دیدار کردیم، او و همسرش علاقه‌مند بودند که به زندگی حرفه‌ای این هنرمند پرداخته شود و در این شرایط کار از آذر ۱۴۰۰ کلید خورد و تولید تا اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه داشت.

توکلی درباره روند ساخت این مستند گفت: ساخت این مستند در مقایسه با دیگر مستندهایی که من کار کرده‌ام، تجربه سخت‌تری بود، رضا رویگری به دلیل سکته مغزی در خانه بستری شده بود و حال و روز مساعدی نداشت، این شرایط اجازه فیلمبرداری طولانی را به ما نمی‌داد و از طرفی نمی‌توانستیم در لوکیشن‌های مختلف در قرار بگیریم، به همین دلیل سعی کردیم کار را مدیریت کنیم و این محدودیت زمان و مکان به کیفیت فیلم لطمه نزند.

این کارگردان تصریح کرد: ما در این مستند از محل بزرگ شدن ایشان در تجریش فیلمبرداری کردیم و حتی با یکی از هم بازی های او که حالا در محله تجریش سوپر مارکت کوچکی دارد، گپ زدیم، همچنین از بقایای سینمای روباز «بهار» در میدان تجریش هم که رویگری اولین بار آنجا سینما رفته بود، تصویر برداری کردیم.

توکلی در پایان توضیح داد: بیشتر مردم رویگری را با خوانندگی و بازیگری می‌شناسند، در حالی که او در نقاشی هم چیره دست است و نقاشی‌های اثرگذاری دارد و در این مستند تلاش کردیم نقاشی‌های او را هم به تصویر بکشیم.

عوامل مستند «تماشاگر بهار» شامل ابوالفضل محمدباقر تهیه کننده، ابوالفضل توکلی کارگردان، جابر ماجدی مجری طرح، ابوالفضل علایی و محمد ورزنده فیلمبردار و امیرحسین بوجاری مدیر تولید است و محمد اخوان هم تدوین این مستند تلویزیونی را بر عهده دارد.