شناسه خبر: 396756

چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 11:41

استقرار 88 واحد صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک های صنعتی قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون، "رضا صفاری" در حاشیه بازدید سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان از دو واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین اظهار داشت: در حال حاضر 88 واحد تولیدی و طرح صنعتی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد 42 واحد تولیدی و طرح صنعتی به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و 46 واحد تولیدی مستعد دانش بنیان در مرحله ثبت نهایی می باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار شرکتهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی کاسپین و لیا مستقر می باشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان میزان سرمایه گذاری 31 واحد تولیدی فعال دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان را بیش از ده هزار میلیارد ریال برشمرد که زمینه اشتغال 1000 نفر را فراهم نموده است.

صفاری تصریح کرد: شرکتهای دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می توانند از امکان کاهش پرداخت بخش نقدی بمیزان ده درصد و یا ده درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار وهمچنین امکان تقسیط بخش غیر نقدی آنها تا 48 ماه فراهم گردیده است و اگر بتوانند در موعد مقرر پروانه ساختمانی و بهره برداری را اخذ نمایند از مشوق خاص بهره مند می شوند.

این مسئول با اشاره به مشوقها و برنامه های حمایتی برای شرکتهای دانش بنیان گفت: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی ، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور ، حمایت از صادرات محصولات شرکتهای دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی بصورت رایگان و .. از جمله برنامه های حمایتی از این شرکتها می باشد.

صفاری تصریح کرد: این واحدهای تولیدی فعال دانش بنیان در زمینه تولید محصولات موثره دارویی- ترکیبات پلیمری پیشرفته وساخت انواع آلیاژها و کامپوزیت های پلیمری- فراورده های دارویی و آرایشی و بهداشتی، فرو مولیبدن- اکسید مولیبدن و نمکهای رنیوم- تجهیزات کنترل تردد انسان- انواع لامپ و روشنایی- فن آوری ومحصولات نرم افزاری و سخت افزار صنعت بانکی - مواد شیمیایی - صفحات نسوز و پایه شمعی - زئولایت- کک نفتی کلسینه شده- انواع فیلترهای صنعتی- فناوری اطلاعات وارتباطات ونرم افزارهای کامپیوتری- ماشین آلات سائیدن،جدا کردن، دسته بندی کردن، سرند کردن و .. مواد معدنی- سود سوز آور جامد- ماشین آلات وتجهیزات پیشرفته- آماده سازی الیاف اکرلیک- اسید کلرید ریک- تجهیزات پیشرفته ساخت مواد آزمایشگاهی- سنگ ساختمانی- سیستم کنترل الکترونیکی خودرو- پوشش های ضد حریق- دستگاههای بسته بندی تری سیلر ، ترموفرمینگ و ظرف گذار اتوماتیک و ..... فعالیت می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین " مزین شده است همه توان و تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران جدید در استان خصوصاً شرکتهای دانش بنیان با طرح وایده های نو و رونق واحدهای تولید مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی قزوین به کار خواهیم بست.