شناسه خبر: 396502

دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 15:54

«نوید محمدزاده» پرکارترین تهیه‌کننده تئاتر

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها نوید محمدزاده تهیه‌کنندگی ۵ نمایشِ «بودن»، «صامت»، «کریم‌لوژی»، «شب شک» و «درس بی‌پایان» را بر عهده دارد و نگار جواهریان با نمایش «مخاطب» روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر خواهد رفت.

از نخستین اطلاعیه روابط‌عمومی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی در تاریخ سوم اسفند ۱۳۹۸ که خبر از تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری به مدت یک هفته در پی شیوع کرونا می‌داد تا ۱۲ تیر ۱۴۰۰ که اداره‌کل هنرهای نمایشی از تعطیلی دو هفته‌ای سالن‌های تئاتر در پی قرمز شدن شرایط کرونایی شهر تهران خبر داد، آن‌چه بر اهالی تئاتر گذشت غم‌انگیز و هول‌آور بود و این هنرمندان بیش از ۱۶ ماه در جهنم بلاتکلیفی سوختند.

باز و بسته شدن‌های مکرر سالن‌های نمایشی و سایت‌های فروش بلیت و بلاتکلیفی گروه‌های تئاتری و مخاطبانشان در فاصله اسفند ۹۸ تا تیر ۱۴۰۰ هیچ‌گاه از ذهن هیچ‌کدام از اعضای آن گروه‌ها و هیچ‌کدام از تماشاگرانی که در تمام آن دوران پرفراز و نشیب پای تئاتر ایستادند پاک نخواهد شد، هرچند که این روزها اهالی تئاتر حال و روز بهتری دارند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید نگاهی است به برخی نمایش‌هایی که این روزها روی صحنه‌اند.

تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده در تئاتر با ۵ نمایش

نوید محمدزاده، بازیگر شناخته‌شده سینما و تئاتر این روزها تهیه‌کنندگی ۵ نمایش «بودن»، «صامت»، «کریم‌لوژی»، «شب شک» و «درس بی‌پایان» را بر عهده دارد.

«بودن» به نویسندگی صبا ‌نجاتی و مصطفا امیری و کارگردانی مرتضا ‌جلیلی‌دوست در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، «صامت» به نویسندگی و کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی در سالن استاد سمندریان همین تماشاخانه، «کریم‌لوژی» به نویسندگی مهران رنجبر و کارگردانی رضا بهرامی و «شب شک» به کارگردانی امیرحسین بریمانی هر دو در پردیس تئاتر شهرزاد و «درس بی‌پایان» به نویسندگی بهزاد آقاجمالی و کارگردانی میلاد نیک‌آبادی در عمارت نوفل‌لوشاتو ۵ نمایش به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده است که همگی در تماشاخانه‌های خصوصی اجرا می‌شوند.

چهره‌ها روی صحنه تئاتر؛ از نگار جواهریان، نرگس محمدی و علی اوجی تا پژمان جمشیدی و بهرام افشاری

از جمله بازیگران شناخته‌شده‌ای که این روزها روی صحنه تئاتر هستند می‌توان به نگار جواهریان اشاره کرد که از ۲۶ اردیبهشت با نمایش «مخاطب» به کارگردانی جابر رمضان روی صحنه سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر می‌رود. همچنین نرگس محمدی و همسرش علی اوجی این شب‌ها با نمایش «اُلدسانگز: عشق روزهای کرونا» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد هستند.

حضور پژمان جشمیدی در نمایش «آن سوی آینه»ی علی سرابی در تالار وحدت و بهرام افشاری در نمایشی به نویسندگی و کارگردانی خودش به نام «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» در پردیس تئاتر شهرزاد از جمله نکات دیگری است که ذیل این میان‌تیتر می‌توان به آن اشاره کرد.

منبع: خبرآنلاین