شناسه خبر: 395901

جمعه 16 اردیبهشت 1401 09:38

پای تعلیق ایستادند

به گزارش سایت خبری پرسون، فدراسیون فوتبال روزهای دشوار و پر التهابی را سپری می کند با این وجود در حالی که پس از عزل موقت شهاب عزیزی خادم تصور می شد تقابل دو جریان موافق و مخالف رئیس معزول تا مجمع دهم خرداد ماه ادامه خواهد داشت جریان سومی وارد این معادلات شده که به نوعی استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید می کند.

یکی از مدیران میانی اسبق فدراسیون خودش را تئوریسین و طراح پروژه عزل شهاب عزیزی خادم می داند و در همین راستا پس از کنار رفتن رئیس سابق سهم خواهی برای رسیدن به قدرت و به طور مشخص صندلی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را آغاز کرده است.

چهره جنجالی که سابقه فعالیت در برخی از باشگاهها را نیز داشته در طول دو ماه گذشته با یارگیری از بدنه مدیریتی فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رئیسه به شکل عجیبی برای برکناری دبیرکل فعلی فدراسیون و رسیدن به این صندلی تلاش می کند. تلاشی که در دوره بی ثباتی و آشفته بازار فدراسیون خصوصا در انتخاباتی که احتمالا در سال جاری برگزار خواهد شد ابهام برانگیز به نظر می رسد.

نکته جالب همراهی برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با گروه سهم خواه موسوم به جریان سوم است. چهره هایی که پیش از این سابقه ناکامی در یکی از باشگاههای با سابقه فوتبال را داشته اند حالا در کنار این گروه جنجالی پروژه تعلیق فوتبال ایران و تشکیل کمیته عادی سازی را دنبال می کنند چرا که باور دارند در شرایط و فضای فعلی حاکم بر فدراسیون دستشان به قدرت و کرسی های استراتژیک نخواهد رسید و تنها راه حل این گروه برای اجرای سناریوی مورد نظر حرکت فوتبال به سمت تعلیق و تشکیل کمیته عادی سازی است، اقدامی که در سال جام جهانی می تواند مشکلات بزرگی برای فوتبال کشور ایجاد کند.

انتشار شایعه ارسال نامه تعلیق به فدراسیون فوتبال از جانب فیفا یکی از اقدامات همین جریان بود، در ادامه موضوع از رسمیت افتادن هیات رئیسه فدراسیون را مطرح کردند، در چند مرحله به تخریب حسن کامرانی فر دبیرکل فعلی فدراسیون پرداخته و او را به عنوان عنصر وابسته به عزیزی خادم معرفی کردند تا زمینه را برای ورود گزینه مورد نظر خودشان فراهم کنند و در آخرین قدم حاضر به شرکت در جلسات آتی هیات رئیسه نخواهند بود تا پیش از مجمع دهم خرداد بتوانند پروژه تعلیق و تشکیل کمیته عادی سازی را اجرایی کنند.

نکته جالب این است که اعضای این جریان و برخی از اعضای هیات رئیسه مطلع نیستند در صورت تشکیل کمیته عادی سازی باز هم هیچ سهمی در اداره فدراسیون جدید نخواهند داشت و پایان فعالیت هیات رئیسه فعلی به معنی پایان حضور کوتاه مدت این افراد در فوتبال خواهد بود.

آنچه مسلم است فوتبال ایران که در سال جام جهانی بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد در شرایط و موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته و برای عبور از چند دستگی و بحران مدیریتی بی سابقه ای که در آن گرفتار شده بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام اهالی فوتبال نیاز دارد تا میهمانان ناخوانده فوتبال را از این صحنه کنار بگذارد.

منبع: مهر