شناسه خبر: 390535

جمعه 12 فروردین 1401 13:44

همه جملات قصار رئیس جمهور؛ ناهار دادن به شما؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پررنگ‌ترین جمله‌ای که در سال 1400 از رئیسی در خاطر مردم وجود دارد، "ناهار دادن؟" است که چندین بار تکرار شد و با آن شوخی های بسیاری در فضای مجازی و سطح جامعه صورت گرفت تا جایی که سخنگوی دولت تاکید کرد رئیس جمهور از این شوخی ها ناراحت نمی شود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با یک کارآفرین در حاشیه سفر استانی به گیلان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که وی در پاسخ به بیان دغدغه‌ها و مشکلات یک تولیدکننده می‌گوید: «ناهار دادن به شما؟!»

حساسیت نسبت به گفتن کلمه‌ «ناهار» از سوی رییس جمهور باعث شد فیلم دیگری از ایشان در فضای مجازی به صورت گسترده‌ دست به دست شود که در مورد ناهار خوردن صحبت می‌کند!

نگاهی به سایر جملات قصار رئیس جمهور در سالی که گذشت

"مسئله مسئله من نیست اما من مسئلمه، اگر شد تولید مسئلهٔ کشور می‌شه مسئلهٔ من، مسئله همه می‌شه. باید فعال پیدا حضور پیدا کنه".

"به شوخی یا به جدی به جوانان گفتیم شما ازدواج را از الان شروع کنید، ما هم شروع مسکن سازی رو مسکن سازی، صنعت پیشرانه، لوکوموتیره که تمام واگنها …"

"نظام سلامت یکی از جلوه‌های ایران قوی می‌تونه باشه حوزه سلامت یکی از جلوه‌های حضور مردم در نظام سلامت و ارتقای نظام سلامت در کشوره".

"اونچه از واکسن‌هایی که تولید داخلی‌ست، ضرورت داشت تولید خارجی سریع، فوری، انقلابی، مردم احساس آرامش بکنند."

"آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است و جایگاهی است که مدنیت منطقه آسیا در جای‌جای این منطقه قابل بحث و مذاکره است."

یکی از فیلم هایی که از رئیسی منتشر شد، تذکر جدی رئیس جمهور به راننده اتومبیلش در سفر به یاسوج بود، تذکری که نشان می داد رئیسی می خواهد در میان مردم باشد اما راننده او امتناع می کرد. از نگاه منتقدان، سوال اینجاست که فقط راننده به رئیس جمهور گوش نمی دهد یا اعضای دیگر دولت هم به همین منوال رفتار می کنند و باید چندین بار به آنها تذکر داد تا به فرمان و دستور رئیسی جمهور عمل کنند؟

البته به مرور زمان، حساسیت‌ها بر روی نحوه گفتار رئیسی کم شد. اما حالا رئیس‌جمهور با چالش‌های جدی‌تری روبروست. چالش‌هایی که با شکست مذاکرات وین، احتمالا حال و روز دولت سیزدهم را ناخوش خواهد کرد.