شناسه خبر: 365142

سه شنبه 20 مهر 1400 19:07

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون،تحلیل‌گران عقیده دارند بیت کوین حرکت خود را به سمت سقف تاریخی قیمت خود آغاز کرده و نوسانات عرضی آلت کوین‌ها نیز بیان‌گر این موضوع است که معامله‌گران در حال انتقال سرمایه خود به بیت کوین هستند. رالی صعودی و پرقدرت بیت کوین در چند روز گذشته باعث تقویت احساسات بازار این ارز دیجیتال شده و تحلیل‌گران بار دیگر با پیش‌بینی‌های شش رقمی خود از قیمت بازگشته‌اند. آیا بیت کوین می‌تواند مقاومت‌های محکم موجود در مسیر خود از جمله بالاترین سطح تاریخی را به چالش کشیده و آلت کوین‌ها را نیز با خود در مسیر صعود همراهی کند؟آیا «فصل بیت کوین» آغاز شده است؟

شادو بلند کندل روز یکشنبه در نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر اقدام به فروش ارزهای خود کردند، ولی نتوانستند بیت کوین را به ۵۲,۹۲۰ دلار برسانند. این همان سطحی است که جهش اخیر، کارش را از آنجا آغاز کرد. به نظر می‌رسد شکست آنها در پایین‌آوردن قیمت بیت کوین، باعث شده تا فعالیت خریداران در بازار بیشتر شود.

خریدهای تهاجمی دیروز قیمت را به بالای اوج روز یکشنبه در ۵۶,۵۶۱.۳۱ دلار رساند. رسیدن به این محدوده سبب شد تا راه برای رالی تا ۶۰,۰۰۰ دلار باز شود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در ۵۰,۱۹۶ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع خرید است که نشان می‌دهد خریداران کنترل بیشتری در بازار دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۶۰,۰۰۰ دلار برسانند، احتمال رسیدن به اوج تاریخی در ۶۴,۸۵۴ دلار وجود خواهد داشت. در صورتی هم که خریداران بتوانند از این محدوده عبور کنند، می‌توان انتظار افزایش شتاب صعودی را داشت.

بسته‌شدن قیمت زیر ۵۲,۹۲۰ دلار، اولین نشانه از تضعیف روند صعودی خواهد بود؛ این موضوع بیانگر آن است که معامله‌گران در سطوح بالاتر سود خود را از بازار خارج می‌کنند. در این صورت، فروشندگان این فرصت را خواهند داشت تا بیت کوین را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA50) در ۴۷,۷۲۷ دلار پایین بیاورند.

منبع: ارز دیجیتال