شناسه خبر: 363740

دوشنبه 12 مهر 1400 18:20

چه کسانی معاونان جدید شهرداری تهران هستند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی شهردار تهران در پنجشنبه هشتم مهر ماه در احکامی جداگانه لطف‌الله فروزنده را به سمت معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، سیدمجتبی شفیعی را به سمت معاونت حمل و نقل و ترافیک، عباس شعبانی را به سمت معاونت فنی و عمران، جلال بهرامی به سمت معاون خدمات شهری و محیط زیست و حسین نظری را به عنوان معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری منصوب کرد.

شهردار تهران پیش‌تر نیز ابوالفضل فلاح را به عنوان معاون مالی و اقتصاد شهری و محمدامین توکلی زاده را نیز به سمت معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منصوب کرده بود و تنها تکلیف معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران مشخص نشده است. باید منتظر ماند و دید که آیا مدیریت شهری جدید با عبدالرضا گلپایگانی معاون فعلی شهرسازی ادامه کار می‌دهد یا اینکه طی روزهای آتی سکاندار جدید این معاونت را معرفی می‌کند.

شهردار تهران درست یک روز پس از صدور احکام برای معاونان جدید صبح روز جمعه ۹ مهرماه با همین ترکیب نخستین نشست شورای معاونان شهرداری تهران را برگزار کرد و هر یک از معاونان به طور جداگانه برنامه‌های خود برای معاونت متبوعشان و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان ارایه کردند .

احکام تمامی معاونان یکساله صادر شده است و چرایی آن را نیز زاکانی اینگونه گفته است: مدیران را یک ساله انتخاب می‌کنم، چرا که فعالیت آنها شوخی نیست که بخواهیم چهار سال مسئولیت را به آنها واگذار کنیم. این افراد در یک سال باید وضعیت اقداماتشان رصد شود و لحظه به لحظه مورد بررسی قرار گیرند و اگر عملکردشان خوب بود، استمرار یابند.

در ادامه در گزارشی به مرور سوابق معاونان جدید شهرداری تهران می‌پردازیم.

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران

لطف الله فروزنده عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس است که از سوابق وی می‌توان به قائم‌مقامی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور، دستیاری تولیت آستان قدس رضوی در امور استان‌ها اشاره کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

جلال بهرامی هم سوابقی همچون عضویت در هیأت مدیره و معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها، ریاست هیات مدیره شرکت راهسازی و عمران ایران، مجری طرحهای عمرانی وزارت دفاع و مدیریت کنترل پروژه بسیاری ازطرحهای عمرانی وزارت کشور را در کارنامه خود دارد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران

حسین نظری پیش از این در سوابق مدیریتی خود مدیر عاملی شرکت راهسازی و عمران ایران، معاون فنی و مهندسی بنیاد تعاون ودجا، مدیرکلی امور زیربنایی و بهره برداری مهندسی ودجا، مشاور ریاست و مدیرکل در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به مدت ۳ سال ونیم، نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران و عضویت در سازمان نظام مهندسی استان تهران را داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

سید مجتبی شفیعی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و از سوابق وی می‌توان به ریاست ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت ریاست جمهوری، مدیرکل دفتر حمل ونقل و ترافیک وزارت کشور، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، قائم مقام معاون آموزش تحقیقات و فناوری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرسازیها و دهیاریها، مجری طرح نوسازی ناوگان سنگین کشور در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرکل دفتر هماهنگی حمل ونقل و ترافیک سازمان شهرداریها، عضویت در هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی حمل ونقل ریلی کشور، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران، عضو هیأت نظارت و تحویل مطالعات جامع حمل ونقل کشورو ریاست هیأت مدیره اتحادیه سازمانهای تاکسیرانی سراسر کشور اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران

عباس شعبانی نیز سوابقی همچون معاونت فنی و مهندسی هلدینگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، مدیرعاملی مؤسسه شهید بابایی (پورتفوی پروژه های گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم(ص)، مدیرعاملی مجموعه سازه های پیش ساخته بتنی گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم(ص)، مدیریت محور پروژه های کلانشهرهای اصفهان، قزوین و کرمانشاه گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم(ص) و اجرای پروژه پل طبقاتی شهید صدر، ساخت و نصب عرشه رمپ‌ها، سرستون‌ها و قطعات پیش ساخته گروه تخصصی شهید رجایی قرارگاه خاتم(ص) را در کارنامه دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران

ابوالفضل فلاح هم سوابقی چون ۲۶ سال حضور در وزارت اقتصاد و دارایی در حوزه های مالی، قراردادی، سرمایه گذاری تامین مالی و بودجه، مدیرکلی دارایی استان البرزو مدیر کلی دارایی استان زنجان را در کارنامه دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

محمدامین توکلی زاده پیش از این در سوابق مدیریتی خود مدیر کلی روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی، قائم مقامی شبکه پنج سیما، مدیر کلی اطلاعات و برنامه ریزی سیما، قائم مقامی مرکز بسیج رسانه ملی و موسس و مدیر شبکه ماهواره ای امام رضا(ع) را داشته است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران

عبدالرضا گلپایگانی نیز که در دوره قبل مدیریت شهری نیز عهده دار این سمت بوده، دارای سوابقی مانند قائم مقامی اداره کل برنامه ریزی و طرح های شهری شهرداری تهران، دبیری ستاد طرح تفصیلی شهر تهران و کارشناسی کمیسیون ماده صد شهرداری تهران است.

منبع: ایسنا