شناسه خبر: 363644

دوشنبه 12 مهر 1400 08:51

به دنبال وقوع زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری در چلگرد؛

تیم‌های ارزیاب به محل حادثه در چهارمحال و بختیاری اعزام شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان چهارمحال بختیاری، زلزله ۵.۷ ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند. این زلزله ساعت ۶ و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز (دوشنبه) چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را تکان داد.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت ۳۲.۴۰ عرض شمالی و ۴۹.۷۸ طول شرقی ثبت شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است.

مجید فرهزاد اظهار کرد: با وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در «چلگرد» برق منطقه به مدت پنج دقیقه قطع شد.

وی عنوان کرد: ۱۰ تیم این شرکت در حال آماده باش قرار دارد.

مدیر عامل شرکت برق چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون خسارتی به زیر ساخت‌های برق در این منطقه گزارش نشده است.

فرهزاد افزود: در حال حاضر سه تیم در منطقه حضور دارد.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ٧ تیم ارزیاب از استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری به کانون زلزله در چلگرد اعزام و به استان‌های معین اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد اعلام آماده باش شده است.

وی افزود: همچنین مصدومیت دو نفر در روستای گراب از استان چهار محال و بختیاری گزارش شده که مصدومین به درمانگاه چمن گلی انتقال یافته‌اند.

ولی پور ادامه داد: یک تیم امداد هوایی در اهواز هم برای اعزام در صورت نیاز آماده باش است.

وی افزود: با توجه به گزارش مرکز EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن مناطق تاراز و دره شو، کوه هم در این منطقه ریزش کرده است.

۷:۵۸ خسارت به منازل مسکونی و زیرساخت‌ها در زلزله «چلگرد» وارد شد / ثبت یک مصدوم تاکنون

خسرو کیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا کنون یک مصدوم به دنبال وقوع این زلزله گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خسارت‌هایی به حوزه زیر ساخت‌های این منطقه هم وارد شده است، عنوان کرد: تاکنون مطابق ارزیابی ها خسارت به زیر ساخت‌ها و منازل مسکونی گزارش شده است.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت یک مورد مصدومیت به دنبال وقوع زمین لرزه، ادامه داد: تا کنون خسارت و تلفات جانی گزارش نشده است.

کیانی افزود: تیم‌های ارزیاب در حال بررسی میزان خسارتهای وارده شده به این مناطق هستند.

۷:۴۰ اعزام ۴ تیم اورژانس به «چلگرد» / خسارت جانی تاکنون گزارش نشده است

محمد حیدری، اظهار کرد: چهار تیم ارزیاب دونفره به مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ اعزام شده است.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی در آماده‌باش کامل قرار دارد، عنوان کرد: در صورت اعلام نیاز اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام می‌شود.

رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا کنون خسارت جانی اعلام نشده است.

ایرج کیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دوتیم برای ارزیابی به منطقه اعزام شده است، اظهار کرد: ۱۰ تیم در آماده باش قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هر تیم متشکل از پنج نفر است، عنوان کرد: در صورت نیاز بسته‌های مواد غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه به منطقه ارسال می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تلفات جانی تا کنون گزارش نشده است، ادامه داد: کمبودی در زمینه مواد غذایی و امکانات برای کمک رسانی وجود ندارد.

خسرو کیانی سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری هم اظهار کرد. زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

وی تصریح کرد: این زمین لرزه ساعت شش و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه در ۱۰ کیلومتری عمق زمین و در موقعیت طول جغرافیایی ۴۹.۷۸ و عرض جغرافیایی ۳۲.۰۴ رخ داد.

چهارمحال و بختیاری مرکز زمین لرزه را «چلگرد» عنوان کرد و افزود: بر اساس این گزارش، نزدیک‌ترین شهرها به محل وقوع این زمین لرزه ۳۳ کیلومتری «چلگرد» چهارمحال و بختیاری، ۳۷ کیلومتری «قلعه خواجه» خوزستان و ۶۳ کیلومتری «ایذه» خوزستان ثبت شده است.

کیانی ادامه داد: همچنین نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله ۱۰۲ کیلومتری شهرکرد و ۱۵۸ کیلومتری اهواز گزارش شده است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان صبح امروز در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه زمین لرزه به بزرگی ۵.۷ ریشتر بین قلعه خواجه در اندیکا خوزستان و چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوسته است گفت: به سراسر استان اعلام آماده باش شد.

شهاب صدیقی اظهار کرد: به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی سراسر استان به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی اعلام آماده باش شد.

۷:۰۴ زمین لرزه چلگرد خوزستانی‌ها را بی خواب کرد

صبح امروز مردم اغلب شهرهای خوزستان با لرزش شدید ناشی از زلزله در چلگرد از خواب بیدار شدند.

زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهار محال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و … احساس شد.

۶:۵۲ زلزله ۵.۷ ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند

مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زلزله شدید در استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

بر این اساس اعلام شد که زلزله ۵.۷ ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند. این زلزله ساعت ۶ و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز (دوشنبه) چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

منبع: مهر