شناسه خبر: 362818

پنج شنبه 8 مهر 1400 08:41

پرسون گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به اظهارات عجیب پناهیان راجع‌به ویروس کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا پناهیان، روحانی بی‌حاشیه ای نیست؛ اخیرا صحبت‌های وی راجع به تفاوت سفر ایرانی‌ها به ترکیه و عراق در رسانه‌ها بازتاب داشت و اکنون اظهارات جدید وی با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده است.

پناهیان که در کربلا حضور دارد، در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه افق پخش شده، گفته است که "امیدوارم همانطور که علائمش کوجود است؛ کل ماجرای کرونا یک سوءتفاهم بزرگ باشد."

وی مجدد در آنتن زنده صدا و سیما بار دیگر نظرات خود را تکرار کرد و از این سازمان انتقاد کرد که چرا مخالفت‌ها با واکسن کرونا را بازتاب نمی‌دهد.

همچنین این صحبت‌های پناهیان خطاب به امام زمان که "آقاجان شاید شما کرونا را فرستاده باشی تا ببینی کیا میرن؟" نیز برجسته شده است.

سهند ایرانمهر در واکنش به مواضع پناهیان شعری از حسین جنتی را منتشر کرد. "ظهور کن که به تنگ آمده ایم از تزویر/ ز دست منتظرانت خلاص کن ما را"

اظهارنظرهای عجیب این روحانی با واکنش تند محمدصالح مفتاح، فعال رسانه‌ای اصولگرا مواجه شد. وی نوشت: "مردم مثل برگ خزان در ماه‌های اخیر از دنیا رفته‌اند و منبریِ ما در تلویزیون می‌گوید سوءتفاهم شده است. آقای پناهیان که نشان داده است در برابر فهم چنین مطالبی مقاومت می‌کند، اما از شبکه افق متعجبم که چرا به ایشان آنتن می‌دهد! پیشنهادم به آقای غفوری مدیر شبکه افق آن است که درباره دوره طولانی و سخت بیماری کرونایی خود، به آقای پناهیان توضیح دهند، شاید از این سوءتفاهم بیرون بیاید. اگر جای مدیران صداوسیما بودم، تا پایان کرونا و یا «عذرخواهی و جبران»، ایشان را ممنوع‌التصویر می‌کردم و رسماً هم می‌گفتم! اگر جایی ضرورت و فوریت داشته باشد، همین‌جاست."

حسام الدین آشنا، مشاور روحانی در دولت دوازدهم نیز در این باره نوشت: "کرونا پای وعظ کسی نمی‌نشیند، واکسن بزنیم. ماسک بزنیم. فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. به توصیه‌های بهداشتی توجه کنیم تا دچار سوءتفاهم نشویم."