شناسه خبر: 352241

یکشنبه 4 مهر 1400 13:56

درخشش زنان در جشنواره سن سباستین

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برندگان شصت و نهمین جشنواره فیلم سن سباستین روز گذشته (شنبه، ۳ مهر) در حالی اعلام شد که صدف طلایی بهترین فیلم به ماه آبی ساخته آلینا گریگوره (Alina Grigore) کارگردان زن اهل رومانی رسید و فیلمسازان و بازیگران زن دیگر جوایز اصلی این جشنواره اسپانیایی را از آن خود کردند.

جسیکا چستین، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی، برای بازی در فیلم چشمان تامی فی جایزه بهترین بازیگر نقش اول را با فلورا اوفلیا هافمن بازیگر ۱۶ ساله دانمارکی که با فیلم آنگونه که در بهشت است به جشنواره سن سباستین راه یافته بود، شریک شد. تیا لیندبورگ نیز برای ساخت فیلم آنگونه که در بهشت است جایزه بهترین کارگردان را به خانه برد.

امسال اولین سال بود که جشنواره فیلم سن سباستین جوایز خود را بدون در نظر گرفتن جنسیت نامزدها به برندگان اهدا کرد، به این معنی که هیچ شاخه‌ای مختص مردان و زنان وجود نداشت.

درخشش زنان سینما به همین چند جایزه محدود نشد؛ تاتیانا هوئزو برای فیلم دعا برای ربوده شدگان جایزه بهترین فیلم آمریکای لاتین را گرفت، کلر ماتون فرانسوی برای فیلم مخفی برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد و لوسیل هاژی هالیلوویچ با فیلم ایرویگ توانست جایزه ویژه هیات داوران جشنواره را از آن خود کند.

جشنواره فیلم سن‌سباستین یک جشنواره فیلم بین‌المللی است که از سال ۱۹۵۳ هرساله در شهر سن‌سباستین اسپانیا برگزار می‌شود و در هر دوره آن ۲۰۰ تا ۲۵۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان به نمایش در می‌آیند. شصت و نهمین دوره این رویداد سینمایی از ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر (۲۶ شهریور- ۳ مهر ۱۴۰۰) در اسپانیا برگزار شد.