شناسه خبر: 339270

سه شنبه 23 شهریور 1400 13:17

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

رسیدن به شرایط پایدار کرونایی، شرط بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سایت خبری پرسون، در خصوص نحوه بازگشایی مدارس و واکسیناسیون معلمان اظهار داشت: قرار است که جلسه‌ای با حضور مسئولین ستاد کرونای کشور، وزارت بهداشت و درمان، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، سازمان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تشکیل شود و در این جلسه در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

حاجی‌پور ادامه داد: در حال حاضر ما موافق بازگشایی مدارس نیستم چرا که باید برای بازگشایی، تمهیدات لازم اندیشیده شود. حتی اگر واکسیناسیون نیز به طور کامل انجام شود باز هم بازگشایی مدارس به وضعیت کرونایی کشور بستگی دارد چرا که الویت ما سلامت دانش‌آموزان و معلمان است.

وی در ادامه بیان کرد: انتظار داریم که مردم و همه کسانی که منتظر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستند، صبور باشند. مدارس و دانشگاه‌ها زمانی باید باز شود که از جهت امنیتی و روانی خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، همه و همه در آرامش کامل باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کرونایی کشور پایدار نیست و شاهد این هستیم که در پیک‌های مختلف وضعیت بدتر می‌شود و با این شرایط نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد. مؤلفه مد نظر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها رسیدن به پایداری و امنیت سلامت در سطح کشور است.

وی افزود: در حقیقت مؤلفه اصلی این است که بتوانیم از شرایط فعلی فاصله بگیریم که با توجه به این‌که پزشکان وضعیت را در پیک‌های بعدی بحرانی‌تر برآورد می‌کنند، چنین چیزی در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد.

رضا حاجی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: اگرچه آموزش باید حضوری باشد و معلم و شاگرد یکدیگر را ببینند اما از آنجایی که در یک شرایط سخت قرار گرفته‎ایم لازم است که پدران، مادران، دانشجویان و دانش‌آموزان در اقصی نقاط ایران اسلامی صبور باشند تا این بحران‌ها را پشت سر بگذاریم و زمانی که به یک آرامش و پایداری رسیدیم و واکسیناسیون همه دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید کامل شد، در خصوص بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تصمیم‌گیری خواهد شد.