شناسه خبر: 326065

شنبه 2 مرداد 1400 11:21

پرسون از تفریحات لاکچری گزارش می دهد؛

از پرواز در آسمان تا موج سواری دریایی/ سرگرمی هایی با طعم پول

به گزارش سایت خبری پرسون، تابستان فصل اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است و هر کس در این فصل به سراغ تفریح مورد علاقه اش می رود، البته عده ای براساس درآمدی که دارند به سمت تفریحات پرهزینه مورد علاقه شان می روند که پول داران به لطف پولی که دارند می‌توانند هر جور که بخواهند وقتشان را پر کنند و به تفریح بگذرانند؛ می‌توانند با ماشین مدل بالایشان خیابان‌ها را بالا و پایین کنند، مسابقه بگذارند و کلی پزماشین‌ها یشان را به هم بدهند و اگر کمی خوش سلیقه‌تر باشند، سراغ مکان هایی شامل کارتینک(ماشین های کوچک) ،اسب سواری مجموعه پارک جنگلی چیتگر، پاراگلایدر سواری، ماهی گیری دریاچه آزادی، ارم و کلی تفریحات پرهزینه دیگر بروند که بیشتر ما با شنیدن عدد و رقم‌ها و هزینه های آن، محال است سراغ این تفریحات را هم بگیریم، اما بد نیست در این گزارش سری به مکان های تفریحی بچه پول دارها بزنیم. از شما برای مطالعه مجله روانشناسی پرسون نیز دعوت می کنیم.

اسب سواری با جیب پر از پول

تهیه یک اسب خوب ،بانژاد وجوان حدودا 10 میلیون تومان خرج می طلبد ، همچنین تهیه یک باربند برای انتقال این اسب برای جابه جای آن به محوطه پیست اسب سواری بوستان چیتگرهزینه دیگری است که باید برای این تفریح هزینه شود، البته هزینه های جاری دیگر هم دارد که گویا باید هرماه نزدیک به یک میلون تومان برای این اسب ها خرج کرد،البته این هزینه بستگی به نوع اسب دارد.

یکی از این مکان های تفریحی که هزینه آن هم کم نیست اسب سواری است، مجموعه ورزشی اسب سواری بوستان جنگلی چیتگر یکی از این مراکز بچه پولدارهاست، تعدادی از مراجعه کنندگان این مجموعه اسب های خود را ازطریق باربند هایی که به اتومبیل شخصی خود می بندد به این مکان می آورند ویک روز کامل را درمحوطه های حفاظت شده این مجموعه به تفریح با اسب های خود می پردازند.

تهیه یک اسب خوب، با نژاد و جوان حدودا 10 میلیون تومان خرج می طلبد ، همچنین تهیه یک باربند برای انتقال این اسب برای جابه جای آن به محوطه پیست اسب سواری بوستان چیتگر هزینه دیگری است که باید برای این تفریح هزینه شود، البته هزینه های جاری دیگر هم دارد که گویا باید هر ماه نزدیک به یک میلون تومان برای این اسب ها خرج کرد، البته این هزینه بستگی به نوع اسب دارد.

ورزش اسب‌سواری یا سوارکاری همیشه به عنوان یکی از ورزش‌های پرهزینه شناخته شده و معمولا به عنوان یک رشته‌ ورزشی لوکس در کشورمان مطرح بوده است، اما صرف‌نظر از هزینه‌هایی که شما به عنوان یک ورزشکار باید در این رشته انجام دهید وقتی از میزان مبادلات پولی و ارزی این رشته مطلع می‌شوید تنها دلیلی که می‌تواند شما را به عنوان یک شنونده تا حدودی قانع کند که این اتفاق می‌تواند واقعیت داشته باشد، علاقه دیوانه‌وار افراد به‌شدت سرمایه‌داری است که این‌بار داشتن اسب‌های آن‌چنانی را علاقه خود قرار داده‌اند و برای داشتن بهترین اسب‌های دنیا از نژاد‌های گوناگون با هم رقابت می‌کنند.‌

با افزایش هزینه‌های جانبی باشگاه‌داران طی چند سال گذشته هزینه برگزاری کلاس‌ها و تمرینات هم طی این مدت افزایش یافته است.

ماشین سواری با خودروهای کوچک

کارتینگ سواری از دیگر برنامه های است که بچه پول دارها به سراغ آن می روند؛ این نوع تفریح که در مجموعه ورزشی آزادی انجام می شود، برای خود جذابیت هایی را به دنبال دارد.

اولین قدم برای استفاده از این بازی آن است که خودرو کوچکی را تهیه کنند و سپس وارد پیست شوند به خوش گذرانی بپدازند.

ماشین های تفریحی کارتینگ (کارت های رنتال) ماشین هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمانپذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت برخوردار هستند.

به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله بطور عادی غیر ممکن است؛ بنابراین به افرادی که علاقمند هستند (حتی بدون داشتن گواهینامه) رانندگی حرفه ای را بدون خطر در پیست تجربه نمایند، این ورزش پرتحرک و مفرح چندان هم کم هزینه نیست به طوری که درمدت زمان 5 دقیقه ای که از این مجموعه استفاده می شود نزدیک به 50هزارتومان هزینه دارد.

پرواز در آسمان ها

از حق نگذریم پرواز با پاراگلایدرها با همه خطرات اش برآسمان های خیلی لذت بخش است،آن هم از شمال کوه های بزرگراه شهید همت پرواز آغاز شود و به محلات جنوبی تر فرود آیم، اما این نوع بازی هزینه هایی را در بردارد، اول اینکه باید دور آموزشی آن را بگذرانیم که این دوره آموزشی باید به شکل مربی خصوصی انجام شود و سپس دست به کار شوید تا وسیله آن راکه نزدیک به 10 میلیون تومان هزینه دارد تهیه کرد، بعد از تهیه ابزار و وسایل این تفریح باید چندباری تمرین کرد ودرآخر نیزبه تفریح خود مشغول شد که این کار نیازمند مدت زمان زیاد است و همین طوری و به راحتی نمی توان پرواز در آسمان ها را تجربه کرد.

گلف سرگرمی پولدارها

درحال حاضر تعداد زمین های این تفریح در کشور ما از تعداد انگشتان دست هم کمتر است و مهم ترین زمین گلف کشور در مجموعه ورزشی انقلاب تهران است؛ آن طور که بررسی کرده ایم برای هر یک ساعت تفریح گلف هزینه ای بالغ بر 200 هزار تومان برای هر یک نفر هزینه دارد.

از گران ترین تفریحات ورزشی در جهان را می توان بازی گلف نام برد، این تفریح به دلیل مساحت زیاد محوطه بازی و راه اندازی چمن در آن محیط تفریحی هزینه زیادی را برای سرمایه گذاران راه اندازی این تفریح دارد، بنابراین این سرمایه داران برای تامین مخارج شان مجبور هستند هزینه زیادی را از مراجعه کنندگان دریافت کنند.

درحال حاضر تعداد زمین های این تفریح در کشور ما از تعداد انگشتان دست هم کمتر است و مهم ترین زمین گلف کشور در مجموعه ورزشی انقلاب تهران است؛ آن طور که بررسی کرده ایم برای هر یک ساعت تفریح گلف هزینه ای بالغ بر 200 هزار تومان برای هر یک نفر هزینه دارد.

طبق یک تحقیق جهانی کمتر از 10درصد از ثروتمندان کشور آمریکا برای تفریح به سراغ گلف می روند.

هفت سنگ یا تنیس

از دیگر ورزش ها و تفریحی هایی که هزینه زیادی برای مراجعه کنندگان به آن دارد تنیس است، بیشتر ما با توپ تنیس در دوران کودکی هفت سنگ بازی می کردیم، اما هیچ گاه نشده بازی تنیس را در یک زمین مناسب انجام دهیم، در تهران چندین مجموعه وجود دارد که به مخاطبان این ورزش خدمات ارائه می دهند، اما هزینه این ورزش بسیار زیاد است، به طوری که ده جلسه یک ساعته نزدیک به یک میلیون تومان برای استفاده کنندگان آب می خورد.

تفریحات آبی

هزینه های این تفریح شامل تهیه مجوز و قلاب ماهی گیری است، انجام این تفریح نیاز به حوصله فراوان دارد. هزینه مجوز ماهی گیری در دریاچه های گوناگون و مدت زمان مجوز متفاوت است ، یک قلاب خوب نیز یک میلیون تومان است.

البته یکی دیگر از تفریح های که در دریاچه ورزشگاه آزادی با هزینه زیادی به انجام می رسد، قایقرانی است؛ برای قایقرانی باید ابتدا لباس وقایق آن فراهم شود وسپس آموزش دید شود.

قایق سواری و ماهیگیری از دیگر تفریحاتی آبی هستند، پایین ترین قیمت آموزش قایق رانی در تهران برای 12 جلسه یک ساعته حدود 150هزار تومان است این مبلغ به جز هزینه لباس و تجهیزات فردی است و اگر برای تفریح قایق در دریاچه چیتگر استفاده کنیم از هر فرد 8 هزار تومان در15 دقیقه آن هم با قایق های اتوبوسی که نزدیک به 30 نفر را سوار می کند، دریافت می شود. ماهیگیری در گذشته یک تفریح کم هزینه بود، اما این روزها باید هزینه هایی را برای این تفریح پرداخت کرد.

هزینه های این تفریح شامل تهیه مجوز و قلاب ماهی گیری است، انجام این تفریح نیاز به حوصله فراوان دارد. هزینه مجوز ماهی گیری در دریاچه های گوناگون و مدت زمان مجوز متفاوت است، یک قلاب خوب نیز یک میلیون تومان است.

جت اسکی ورزش تابستانه پولدارها

دریاچه فشافویه تهران پاتوق تابستانه بچه پولدارهایی است که به ورزش های آبی علاقه نشان می دهند؛ اینجا جت اسکی، جت بت و کایاک سواری طرفداران خاص خود را دارد، اما جت اسکی به دلیل هیجان بیشتر، پرطرفدارتر است. این ورزش تابستانه جزو تفریحات لوکس شیخ نشین های امارات نیز به شمار می رود و اگر کسی بخواهد در دوبی جت اسکی را به صورت حرفه ای و در سطح رقابت های قهرمانی پیگیری کند، باید سالانه حدود ٣٠٠ هزار دلار هزینه کند. اما در ایران بچه پولدارها جت اسکی های اختصاصی دارند که در انبارهای مجاور دریاچه ها نگهداری می شود.

یکی از وارد کنندگان جت اسکی می گوید: جت اسکی های وارداتی به ایران از ٤ برند یاماها، کازاواکی، تیزو و سوزوکی تأمین می شوند و بین ٤٥ تا ١٢٠ میلیون تومان قیمت دارند. چیزی حدود ١٠ تا ٢٠ میلیون تومان نیز باید برای خرید تجهیزات جت اسکی سواری، بیمه، مجوز و آموزش صرف کنید و هزینه اجاره سالانه انبار برای جت اسکی سواران بین یک تا ٢ میلیون تومان است.

یک مربی جت اسکی نیز می گوید: این ورزش در ایران نوپاست اما روند استقبال از آن خوب است. کلاسه بندی آموزشی آن شامل ٩ طبقه است که طبقه ٤ تا ٩ آن مربوط به سطوح مختلف مربیگری و داوری است. اما ٣ سطح ابتدایی آن برای علاقه مندان به این تفریح است که هزینه آموزشی هر سطح حدود ٣٥٠ هزار تومان است به علاوه ٥٠ هزار تومان حق عضویت در انجمن ورزش های دریایی. البته هزینه آموزش در باشگاه ها و کلوب های مرتبط با این ورزش ممکن است بالاتر باشد.
گزارشی از: محمد خادمی