۱۴۲ بازداشتی ناآرامی‌های اخیر سیستان و بلوچستان آزاد شدند

سخنگوی قوه قضاییه از آزادی ۱۴۲ بازداشتی حوادث سیستان و بلوچستان خبر داد.
تصویر ۱۴۲ بازداشتی ناآرامی‌های اخیر سیستان و بلوچستان آزاد شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص حوادث خاش و زاهدان و پرونده‌های تشکیل شده و اینکه آیا اطلاع رسانی این موضوع هم مثل دادگاه‌های اخیر خواهد بود یا خیر؟ گفت: نماینده رهبر معظم انقلاب، موفق ارزیابی شد و اثرگذار بود که برای بررسی اوضاع و احوال منطقه مورد بحث و تدقیق در مسائل منطقه و دیدار چهره به چهره با خانواده شهدا و جانباختگان اخیر و شنیدن دغدغه‌های آنان صورت گرفت.

وی اظهار داشت: این سفر با استقبال گسترده مردم منطقه و سران طوایف و علما مواجه شد و با تاسی به این توجه، براساس مصوبات سفر نماینده رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان و با تأکیدهای مستمر رئیس قوه قضاییه که نسبت به تعیین تکلیف قانونی و عاجل پرونده‌ها داشتند، اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۴۲ نفر از متهمان با توجه به اظهار پشیمانی، آزاد شدند و قرار بود سایر افراد هم تعیین تکلیف شوند که امروز محقق شد و ۱۰۰ نفر دیگر هم آزاد شدند.

ستایشی اضافه کرد: آزادی برخی از متهمان دلالت بر اینکه پرونده بسته شده و تمام است؛ نیست بلکه برخی‌ افراد با قرار تأمین صادره آزاد شدند و این افراد باید نشان دهند که از اعمال خود و اقداماتی که مرتکب شدند به خصوص حضور در اغتشاشات، پشیمان هستند.

ستایشی تصریح کرد: مطالبه عموم برخورد قاطع با متهمان و مجرمان است و همه در برابر قانون یکسان هستند.

وی ادامه داد: نسبت به مسائلی که آنجا مطرح شده و اینکه ممکن است کسی از مأموران خسارتی وارد کرده باشد، نیز باید گفت که دستگاه قضایی ملجا آسیب دیدگان است و نسبت به تخلفات و جرایم اعلامی در سازمان قضائی نیروهای مسلح استان پرونده تشکیل شده است.

منبع: خبرآنلاین

418808