بازسازی سوژه یک نقاش پس از ۱۴۰ سال

برکه همپستد هیث که با نقاشی‌ها و طرح‌های جان کنستابل معروف شده، قرار است ۱۴۰ سال پس از خشک شدن بازسازی شود.

تصویر بازسازی سوژه یک نقاش پس از ۱۴۰ سال

به گزارش سایت خبری پرسون، این برکه در لندن قرار گرفته و از دو قرن پیش در آثار این هنرمند جاودانه شده است، اما بازدیدکنندگان از دهه ۱۸۸۰ هیچ آبی را در این نقطه مشاهده نکرده‌اند.

اکنون با کمک چند انجمن و شهرداری، شرایطی فراهم شده است که برای بازسازی این چشم انداز معروف اقدام شود. پروژه مرمت از تابستان با حفر یک گودال سفالی برای نگهداری آب باران آغاز شد. این پروژه قرار است در بهار با اضافه شدن دوزیستان، گیاهان و نیزار‌ها تکمیل شود.

بازآفرینی حوضچه باعث می‌شود یک بار دیگر منظره‌ای که جان کنستابل دویست سال پیش به تصویر کشیده بود، قابل دیدن باشد. این اتفاق بخش مهمی از تاریخ فرهنگی انگلیس را بازیابی می‌کند. همچنین بازسازی برکه برای محیط محلی نیز مهم است و برای حیات وحش و تنوع زیستی منطقه اهمیت حیاتی دارد.

جان کنستابل از محبوب‌ترین نقاشان منظره بریتانیا است و زمانی که سال ۱۸۱۹ برای کمک به درمان بیماری همسرش ماریا به شمال لندن نقل مکان کرد، همپستد هیث به محل کار او تبدیل شد. این حوضچه جایی است که کنستابل بار‌ها و بار‌ها طراحی و نقاشی کرده بود، جایی که او ابر‌های طوفانی را تماشا و باد را روی صورتش احساس می‌کرد و آنچه می‌دید به تصویر می‌کشید.

منبع: شهرآرانیوز

418792