دو سیاست مهم دولت سیزدهم برای افزایش فروش نفت‌

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت با تغییر روش فروش نفت، میزان درآمد خود را افزایش داد و برای استمرار این افزایش درآمد توجه به بخش خصوصی لازم است.
تصویر دو سیاست مهم دولت سیزدهم برای افزایش فروش نفت‌

به گزارش سایت خبری پرسون، الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره افزایش درآمد نفتی دولت طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و بازنگری دولت در روش‌های فروش نفت، ایجاد ارزش افزوده که جزء سیاست‌های دولت سیزدهم در بخش انرژی بوده همراه با افزایش قیمت نفت، تاثیر فراوانی در درآمد دولت از فروش نفت داشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت از ابتدای فعالیت خود روش‌های فروش نفت را تغییر داد و حجم صادارت ناشی از محصولات پتروشیمی‌ها نیز افزایش یافت که در حقیقت نشان دهنده موفقیت دولت در دور زدن تحریم‌ها و کارآمدی سیاست‌های اتخاد شده در وزارت نفت است.

نمایده مردم ورزقان یادآور شد: افزایش تولید پتروشیمی‌ها منجر به افزایش ارزش افزوده و صادرات مشتقات نفتی شده و لازم است دولت همچنان این راهبرد را ادامه داده و نسبت به توسعه آن همت کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت سیزدهم تاکنون در بخش فروش نفت و مشتقات نفتی موفق عمل کرده، آمار و ارقام نشان دهنده بی اثر شدن تحریم‌ها است.

وی تاکید کرد: تولید فرآورده‌های نفتی موجب افزایش ارزش صادراتی محصولات نفتی شده و گام مهمی در راستای افزایش اشتغال در کشور است.

دهقانی با تاکید بر لزوم توسعه پالایشگاه‌ها در کشور اظهار داشت: ایران دارای بیش از ۵ هزار کیلومتر ساحل و مرز آبی مشترک با کشورهای همسایه است، در صورتی که با همکاری بخش خصوصی پالایشگاه‌ها در این مناطق گسترش یابد، تولیدات مشتقات نفتی نیز افزایش یافته و بستر مناسبی برای صادرات محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی به کشورهای هدف فراهم خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت برای کاهش خام فروشی و باید از بخش‌ خصوصی در این حوزه حمایت کند، اضافه کرد: اگر نفت رایگان در اختیار بخش‌ خصوصی که در مینی پالایشگاه‌ها موفق هستند، قرار دهیم، میزان ارزش افزوده کشور در مشتقات نفتی چند برابر خواهد شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استخراج،اکتشاف، فرآوری و تکنولوژی‌های مختلف نفت می‌تواند تاثیر فراوانی در بهبود شرایط اقتصادی کشور ایفا کند.

منبع: ایرنا

418759