دشمن به آخرین ابزار خود یعنی ایجاد ناامنی، روی آورده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن از روی استیصال به آخرین ابزار خود یعنی ایجاد ناامنی روی‌ آورده است.
تصویر دشمن به آخرین ابزار خود یعنی ایجاد ناامنی، روی آورده است

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج در مسجد لولاگر با بیان اینکه بسیج قبل از اینکه یک سازمان باشد، یک آرمان و گفتمان است که ظرفی برای بروز و ظهور ایمان و آرمان ملت ایران شد، اظهار کرد: دشمن این مسئله را در محاسبات خود نگنجانده بود. بسیج به لحاظ آرمان و گفتمان در جایگاهی قرار دارد که بزرگانی همچون حضرت امام خمینی(ره) به صراحت بیان می‌کند که من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم.

وی ادامه داد: بسیج ظرفی‌ است از صفا، اخلاص، ایثار و فضائل انسانی که قدرت، پیشرفت، تعالی و ظرفیت‌های بزرگی ایجاد می‌کند و اگر بخواهیم نرم افزار انقلاب اسلامی را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه «بسیج» است. بسیج ظرفی‌ است برای تجمیع ایمان و عمل صالح، که سبب اهمیت پیدا کردن مسائل در عمل صالح می‌شود. کار بزرگ بسیجی، عمل به وظیفه در زمان خود است. هنر ملت ایران این است که توانست در بزنگاه‌های مختلف به موقع به وظیفه خود عمل کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر بیان می‌کنیم بسیج و تفکر بسیج، نرم افزار انقلاب اسلامی است، سکوی این نرم افزار، مساجد است. در تمام این‌ سال‌ها به ویژه در سال‌های اوایل انقلاب، مسجد کانون تمام بروز و ظهور این تفکر در عرصه‌های امنیت محله، اعزام به جبهه، مسائل اقتصادی و فرهنگی بوده است. این سنگر جدای از آن ویژگی که دارد برای تعالی، کمال و عبادت انسان بهترین سکو است. باید از همین نقطه شروع کنیم، ما وظیفه داریم به جوانان و نوجوانان این فرهنگ را منتقل کنیم، خانه به خانه، محله به محله، مسجد به مسجد و مدرسه به مدرسه در این عرصه و در سکوی مساجد با آنها به گفتگو بنشینیم و شبهات آنها را برطرف کنیم تا هر یک از آنها در دفاع از انقلاب اسلامی همچون فهمیده‌ها، حججی‌ها و علی‌وردی‌ها یک درخت تنومند شوند.

جلیلی همچنین افزود: زمانی که حضرت امیر (علیه‌السلام) به حکومت رسید تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از پاگرفتن این حرکت صورت گرفت، جنگ‌هایی را به حضرت علی(علیه‌السلام) تحمیل کردند و زمانی که در جنگ‌های مختلف، دشمن شکست می‌خورد و جبهه حق به پشت خیمه دشمن می‌رسید و دشمن می‌دید که زور جواب نمی‌دهد، به تزویر روی می‌آورد و با تقلب قرآن سرنیزه می‌کرد و سعی می‌کرد در جامعه ایجاد تردید کند. در زمان حضرت علی(علیه‌السلام) وقتی‌که دشمن از جنگ و تزویر نتیجه نگرفت، غارت و القای ناامنی را راهبرد خود قرار داد. افرادی را در گروه‌هایی مامور می‌کرد تا به شهرها و آبادی‌های تحت حکومت حضرت امیر(علیه‌السلام) حمله کنند و با غارت‌های فراوان ایجاد ناامنی کنند، فرق این کار با جنگ چه بود؟ این بود که مرد جنگ نبودند و معاویه دستور داده بود که ناامنی ایجاد کرده و فرار کنید. ماموریت آن‌ها فقط ایجاد ناامنی و شبیخون بود تا مردم احساس ناامنی کنند.

وی افزود: امروز در مرحله‌ای قرار داریم که دشمن فهمیده است، نه با جنگ، نه با ترور، نه با فشار اقتصادی و حتی نه با تزویر نمی‌تواند ایجاد تردید کند و به همین دلیل از روی استیصال به آخرین ابزار خود یعنی ایجاد ناامنی روی‌ آورده که یک حرکت بزدلانه است. جالب اینجاست که در دستورات معاویه به صراحت بیان شده بود که زن، مرد، کودک و جوان تفاوتی ندارد و ماموریت این گروه فقط حرکت بزدلانه و القاء ناامنی است.

جلیلی در پایان گفت: اگر چه راه و روش شیاطین در طول تاریخ یکسان است اما دشمن امروز این مسئله را در محاسبات خود نگنجانده که به شهادت حضرت امام(ره)، ملت ما از مردم دوران حضرت امیر (علیه‌السلام) بهتر هستند.

منبع: ایسنا

418725