انتشار کتاب «تعامل با اهل کتاب بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)»

کتاب «تعامل با اهل کتاب بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر محمد سحرخوان در ۷۸ صفحه روانه بازار نشر شد.

تصویر انتشار کتاب «تعامل با اهل کتاب بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب «تعامل با اهل کتاب بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)» اثر محمد سحرخوان است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۷۸ صفحه به چاپ رسید.

در میان مدخل‌های این فرهنگنامه، بعضی از موضوعات از ویژگی‌های خاص فرهنگی برخوردار است و عموم افراد جامعه به صورت گسترده با آن سروکار دارند. از این رو، به منظور ارتقا و تقویت سبک زندگی اسلامی، شایسته است آموزه‌های دینی مربوط به این گونه موضوعات علاوه بر ارائه در فرهنگنامه، به صورت کتابچه‌های مستقل نیز در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

بر همین اساس، در اثر پیش‌رو شاخصه‌های مربوط به تعامل با اهل کتاب در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) تهیه می‌شود و در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

در این اثر، پس از مفهوم‌شناسی سبک زندگی اسلامی و مبانی و گستره سبک زندگی اسلامی، مطرح و اهمیت تعامل با اهل کتاب تبیین شده است.

نویسنده، در ادامه این اثر، به بیان مبحثی با عنوان «قرآن و اهل کتاب» پرداخته و سپس انواع تعامل با اهل کتاب (امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی، احکام شرعی، روابط با اهل کتاب) را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

حضور اهل کتاب در کشور اسلامی مستلزم به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های اجتاعی آنان است. بر اساس حق اشتغال، مسکن، روابط اقتصادی و اجتماعی و امنیت جانی و مالی اهل کتاب از حقوقی است که در جامعه اسلامی به رسمیت شناخته می‌شود.

پیامبر اکرم (ص) با تسامح و گذشت فراوانی حقوقی اجتماعی اهل کتاب همچون حق آزادی رفت و آمد و اختیار مسکن، حق اشتغال، حق آزادی عقیده و فکر، حق استقلال در احوال شخصیه، حق تعلیم و تعلم، حق روابط اجتماعی با دیگران، حق احترام به شخصیت اجتماعی آنان، حق فرد به عنوان شهروند و حق احساس و نیکی به آنان به رسمیت می‌شناختند.

مهم‌ترین حقوق اجتماعی اهل کتاب عبارتند از: احترام گذاشتن، احسان و نیکی، استقلال در احوال شخصیه، همزیستی مسالمت آمیز، عدالت قضایی، رعایت عدالت، حفظ کرامت، حفظ امنیت، پذیرش هدیه، صلح و مدارا، عفو و گذشت، ظلم نکردن، بهره گیری از متخصصان.

علاقمندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

منبع: ایلنا

418723