بدشانسی مشترک سرمربی تیم ملی در ایران و مصر

روزنامه الوطن قطر در گزارشی از بدشانسی مشترک کی‌روش در ایران و مصر نوشت.
تصویر بدشانسی مشترک سرمربی تیم ملی در ایران و مصر

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف انگلیس رفت و با نتیجه ۶ بر دو شکست خورد. در این بازی یک حادثه تکراری برای کارلوس کی‌روش رخ داد و آن مصدومیت سنگربان اصلی تیم علیرضا بیرانوند بود. بیرانوند در دقیقه ۲۰ با هم تیمی خود برخورد شدیدی داشت و نتوانست به بازی ادامه دهد.

انگار بدشانسی در خط دروازه دست‌بردار کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی ایران نیست. بیرانوند دروازه‌بان اصلی ایران بود و کی‌روش امید زیادی به او داشت اما این دروازه‌بان نتوانست به خاطر آسیب دیدگی شدید به بازی ادامه دهد تا حسینی بدون مقدمه و مستقیما خود را در برابر هری کین و یارانش ببیند که در نهایت ۶ گل دریافت کرد.

این برای نخستین‌بار نیست که کارلوس کی‌روش در یک رقابت بزرگ با بدشانسی مواجه می‌شود. این حادثه برای او در تیم ملی فوتبال مصر هم رخ داد. در جام ملت‌های آفریقا، محمد الشناوی، کاپیتان و دروازه‌بان اصلی مصر مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. احمد ابوالجبل، دروازه‌بان ذخیره مصری جایگزین الشناوی سرشناس شد. او عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد؛ به‌ویژه در دیدار برابر ساحل عاج که با پنالتی‌هایی که گرفت زمینه‌ساز صعود مصر شد.

ابوالجبل نشان داد که شایستگی جایگزینی الشناوی را دارد و در پایان هم که عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به دست آورد.

منبع: ایسنا

418717