افزایش سرعت عملیات گمرکی با ایجاد کریدور جدید بین ایران و روسیه

گمرک ایران به عنوان یکی از سازمان های دخیل در مدیریت زنجیره تامین در تولید و صادرات کالا، نقش خود را در تسهیل تجارت خارجی به ویژه به روسیه به طور موثر و کارآمد ایفا کرده است.
تصویر افزایش سرعت عملیات گمرکی با ایجاد کریدور جدید بین ایران و روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون،سیدجلیل جلالی‌فر فعال اقتصادی اظهار کرد: سازما‌ن‌های بسیاری در مدیریت زنجیره تامین حضور دارند که گمرک ایران با ارائه تسهیلات لازم به فعالان اقتصادی پیشتاز بوده و نقش موثری در این زنجیره تامین داشته است تا صادرکنندگان با تسهیلاتی که گمرک در زمینه واردات مواد اولیه و صادرات آسان کالا در نظر می‌گیرد، کالاهای تولیدی خود را با سرعت و سهولت بیشتری به بازارهای هدف ارسال کنند.

وی افزود: با توجه به تجربه کاری در حوزه تجارت با روسیه و بررسی میدانی، تحلیلی و پژوهشی، قاطعانه اعلام می‌کنم، عملکرد گمرک در تسهیل‌گیری تجارت برای فعالان اقتصادی با کشور روسیه بسیار مطلوب بوده است.

این فعال اقتصادی با اشاره با ایجاد طرح جدید کریدور گمرکی و صادرات بیش از 30 هزار تن کالا به روسیه در 3 ماهه اخیر در چارچوب این کریدور، تصریح کرد: بر اساس مذاکره و موافقت‌های صورت گرفته بین گمرکات ایران روسیه تسهیلات خوبی برای فعالان اقتصادی دو کشور در نظر گرفته شده و واحدهای تولیدی و ذی‌نفعان می‌توانند با رعایت شرایط و ضوابط مورد نظر از این تسهیلات استفاده کنند.

جلالی‌فر با بیان اینکه با ارائه تسهیلات و خدمات گمرک به خدمت‌گیرندگان فعال در حوزه تجارت با روسیه سرعت عملیات گمرکی و صادرات کالا به روسیه از بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی افزایش یافت، گفت: این امر نتایج مذاکرات گمرکی بین دو کشور و تسهیلات در نظر گرفته شده برای فعالان اقتصادی ایران برای تجارت با روسیه است.

وی با اشاره به اینکه تجهیز گمرک به ابزارهای الکترونیکی سرعت کار در عملیات تجاری و گمرکی را افزایش می‌دهد، افزود: دست‌اندرکاران باید با اختصاص ردیف بودجه و یا مصوبات قانونی شرایطی را فراهم کنند تا گمرکات کشور به تجهیزات الکترونیکی مجهز شوند.

منبع: تسنیم

418644