سایت فروش لوازم جانبی «لوپتو» به‌زودی فعال می‌شود

وحید محرابیان مدیر کمپین لوپتو از آماده شدن سایتی برای فروش لوازم جانبی این «پویانمایی» خبر داد.
تصویر سایت فروش لوازم جانبی «لوپتو» به‌زودی فعال می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم‌ها و پویانمایی‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای تولیدات لوازم و محصولات جانبی دارند. این موضوعی است که قبلاً نیز در گزارش‌ها و مصاحبه‌های گوناگون به آن پرداختیم.

اما زمانی این موضوع جدی‌تر و جنبه عینی و واقعی‌تر به خود می‌گیرد که فیلم یا اثری هنری خود موضوع یا فضایی داشته باشد که با حوزه لوازم جانبی ارتباط محکم‌تری داشته باشد. در حال حاضر پویانمایی لوپتو این ظرفیت مناسب را دارد. فیلم پویانمایی که درباره اسباب‌بازی‌ها است و به نوعی نقش آنها را در ایجاد آسایش روحی و روانی انسان نشان می‌دهد. خلاقیت و تلاش نیز در این انیمیشن به عنوان عناصر موفقیت مورد توجه قرار می‌گیرند و بازنمایی می‌شوند.

این موضوع برای پویانمایی «پسر دلفینی» نیز مورد توجه قرار گرفت و در نتیجه نوشت‌افزار و اسباب‌بازی‌های این فیلم مخصوص کودکان و نوجوانان، در سایت‌های مرتبط و مغازه‌های مخصوص آن به فروش می‌رسد که البته می‌تواند در ابعاد گسترده‌تر و وسیع‌تری توزیع شود تا بیشتر خریداری شود.

نهاد متولی تولید انیمیشن «لوپتو» نیز یعنی سازمان سینمایی سوره، همزمان با اکران این انیمیشن اقدام به تولید برخی از اقلام جانبی مانند دفاتر و نوشت‌افزارها کرد که در فروشگاه‌های نوشت افزار ایرانی به فروش می‌رسد. در کنار آن نیز برخی از اسباب‌بازی‌های این انیمیشن به صورت محدود برای بررسی و آزمایش بازار تهیه و تولید شده است.

لوپتو که خود نام اسباب‌بازی سنتی شهر کرمان است که از جنس پنبه و نخ است، این ظرفیت خوب را برای تولید و توزیع اسباب‌‌بازی در ایران و جهان دارد. می‌توان با تجربه‌ای موفق بر سر بازاریابی این انیمیشن که البته لازمه آن برنامه‌ریزی و طراحی دقیق است، مسیر تولید لوازم جانبی را بر محوریت انیمیشن‌ها در سال‌های بعد برقرار کرد؛ زیرا انیمیشن با شخصیت‌های فانتزی و کارتونی‌اش به تولیدکننده ایده تولید می‌دهد.

اما طبق پیگیری‌های خبرنگار ما، قرار است که سایتی مخصوص فروش و ارائه لوازم جانبی و اسباب‌بازی‌های این انیمیشن ایرانی رونمایی شود.

وحید محرابیان، مدیر کمپین تبلیغاتی انیمیشن سینمایی «لوپتو» درباره برنامه‌های این کمپین گفت: ما برای کمپین «لوپتو» ابزارهای متنوع و زیادی را فعال کردیم که تا پیش از این کمتر از آنها استفاده شده است. ما با اتکا به تجربیات قبلی‌مان در کمپین‌ انیمیشن‌های سینمایی فیلشاه، بنیامین و شاهزاده روم تصمیم گرفتیم تا علاوه بر تبلیغات یک اثر سینمایی، راه را برای راه‌اندازی چرخه کامل تجاری‌سازی کاراکترهای انیمیشن‌های سینمایی هموار کنیم. این کمپین با شعار «شادی ساختنی است ...» از 11 آبان کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: راه‌اندازی سینما کودک فلسطین به عنوان تم پارک در آغاز اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو»، طراحی و اجرای تئاتر کودک لوپتو، تولید عروسک‌ کاراکترهای فیلم و برگزاری رویدادهای کودکانه با آنها، طراحی چند برنامه تلویزیونی با عروسک‌های لوپتو، راه‌اندازی تیم فروش دانش آموزی در سراسر کشور، همکاری با دو پلتفرم شاد و تلوبیون برای تبلیغات فیلم و تولید محصولات جانبی «لوپتو» از جمله فعالیت‌هایی است که در کمپین 360 درجه فیلم در کنار تبلیغات صدا وسیما، محیطی، فضای مجازی و سینماها در حال انجام است.

مدیر کمپین‌های تبلیغاتی آثار سازمان سینمایی سوره درخصوص مشکلات سر راه تجاری سازی کاراکترها گفت: بزرگترین مشکل این است که تولید کننده‌ها محصولات جانبی تمایلی برای پرداخت هزینه خرید حق نشر از تهیه‌کننده‌ها ندارند زیرا همین الان می‌توانند بدون پرداخت هزینه لوازم تحریر، البسه و دیگر محصلات جانبی شخصیت‌های انیمیشن‌های خارجی را تولید کنند و سود سرشاری از آن ببرند. در مقابل صاحبان آثار هم تمایل ندارند بدون گرفتن حق نشر اجازه دهند که از کاراکترهایشان استفاده شود. سازمان سینمایی سوره برای رفع این مشکل و تولید محصولات جانبی پویانمایی «لوپتو» حاضر شد که حق رایت محصولات جانبی فیلم را بردارد تا تولید کننده‌ها به راحتی به تولید بپردازند.

محرابیان در ادامه گفت: در ابتدا قرار بود کمپین ما به صورت رویداد محور برگزار شود. ما قصد داشتیم در 10 شهر بزرگ کشور رویدادهای سه روزه «لوپتو» را برگزار کنیم که در کنار آنها یک نمایشگاه اسباب بازی و لوازم التحریر هم داشته باشیم اما با توجه به ناآرامی‌ها و متشنج شدن فضای جامعه مجبور شدیم که برنامه‌های کمپین خود را تغییر دهیم. با این وجود تلاش کردیم که تولید محصولات جانبی انیمیشن «لوپتو» را کنار نگذاریم و به همین دلیل با همکاری یکی از مجموعه‌های تولید محصولات جانبی سایتی را برای فروش اقلام لوپتو طراحی کردیم که آخرین مراحل فنی خود را پشت سر می‌گذارد. این سایت به زودی رونمایی می‌شود و در آن تعداد زیادی از اقلام جانبی پویانمایی لوپتو به مخاطبان عرضه می‌شود. لوازم التحریر، لباس، ست خواب و نوشت‌افزارها از جمله محصولات این سایت هستند.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه سینما در حالت عادی قرار ندارد و به دلیل ناآرامی‌های اخیر سینما با افت مخاطب شدید مواجه شده است، «لوپتو» در کمتر از سه هفته توانسته 130 مخاطب را جذب کند و به فروش سه و نیم میلیارد تومان دست یابد. امیدواریم با اجرای بخش‌های مختلف کمپین لوپتو بتوانیم در این شرایط سخت شادی را بین کودکان ایران تروبج کنیم و لحظات خوبی برای آنها بسازیم.

منبع: تسنیم

418602