یاوه‌گویی نتانیاهو علیه ایران شروع شد!

نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی ادعاهای خود درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان را تکرار و از سخنرانی سال ۲۰۱۵ خود در کنگره آمریکا علیه برجام دفاع کرد.
تصویر یاوه‌گویی نتانیاهو علیه ایران شروع شد!

به گزارش سایت خبری پرسون، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در نشست سالانه "ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه" که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد ادعاهای خود درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان را تکرار کرد.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، وی در بخشی از صحبت‌های خود به سخنرانی‌اش در کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۵ علیه توافق هسته‌ای با ایران اشاره و از این انتخاب خود دفاع کرد.

نتانیاهو افزود: می‌توانم به شما اطمینان دهم که این، انتخاب ساده‌ای نبود که به کنگره بروم و سیاست رئیس‌جمهور وقت را که به او احترام می‌گذاشتم به چالش بکشم. من مخالف او بودم اما برایش احترام قائل بودم. من این تصمیم را گرفتم زیرا در آن زمان مانند اکنون معتقد بودم که اختلاف نظر (آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر برجام)، موجودیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

وی همچنین گفت: من بر این باور بودم که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هر چه در توان دارم باید به کار گیرم.

تایمز آو اسرائیل در ادامه نوشت: سخنرانی سال ۲۰۱۵ نتانیاهو نتوانست به اندازه کافی قانون‌گذاران آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهد تا مانع از حصول برجام شوند، توافقی که موجب کاهش تحریم‌های ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور می‌شد و بسیاری از دموکرات‌ها معتقدند که این سخنرانی آسیب قابل توجهی به روابط اسرائیل با دموکرات‌ها وارد کرده است.

هرچند، نتانیاهو در سخنرانی روز شنبه خود مدعی شد که این امر منجر به بهبود روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی مخالف ایران شده است. نتانیاهو گفت که پس از سخنرانی از سوی رهبران عرب تماس‌هایی دریافت کرد که به او گفته بودند، چقدر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند که نتانیاهو در مقابل یک رئیس جمهور آمریکا به این شکل ایستاده است.

بنیامین نتانیاهو که از همان ابتدا مخالف هر گونه مذاکره هسته‌ای با ایران بود و از هیچ تلاشی برای جلوگیری از حصول برجام فروگذار نکرد در حالی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای سخن می‌گوید که رژیم متبوعش تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در خاورمیانه به شمار می‌آید اما صهیونیست‌ها هیچ‌گاه این موضوع را به رسمیت نپذیرفته‌اند.‌

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها ضمن رد این ادعاهای بی‌اساس تاکید کرده‌اند که ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان کاملا صلح‌آمیز است و سلاح هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

418474