نگرانی وزیر دفاع آمریکا از همکاری ایران و روسیه

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاها مبنی بر ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین گفت که این همکاری‌ها نگرانی‌های امنیتی جدید را برای واشنگتن و متحدانش ایجاد کرده است.
تصویر نگرانی وزیر دفاع آمریکا از همکاری ایران و روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) شنبه شب در مجمع "امنیت بین‌المللی هالیفکس" در کانادا سخنرانی کرد که اصلی‌ترین موضوع آن جنگ اوکراین و اهمیت آن برای آمریکا بود. وی تاکید کرد که حمایت از اوکراین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه یک مساله امنیت ملی برای ایالات متحده به شمار می‌آید.

بنابر گزارش وب سایت پنتاگون، آستین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه "کمک گرفتن روسیه از دیگران در واقع نگرانی‌های امنیتی جدیدی را برای متحدان و شرکای ما فراتر از ناتو ایجاد کرده است" ادعاهای مقامات واشنگتن و برخی کشورهای غربی مبنی بر این را تکرار کرد که ایران پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرار داده است تا از آنها در جنگ علیه اوکراین استفاده کند.

وی مدعی شد: روسیه برای حملات خود علیه اوکراین به ایران و کره شمالی روی آورده است که شامل استفاده از پهپادهای ایرانی می‌شود. در این میان، ایران نیز در حال کسب تجارب مهم میدان جنگ است. این رفتار غیر مسئولانه از سوی ایران و کره شمالی نگرانی‌هایی جدی برای ما و متحدان‌مان در خاورمیانه و هند و اقیانوسیه ایجاد کرده است.

418456