گفت‌وگوی ترودو با کامالا هریس درباره ایران

نخست‌ وزیر کانادا و معاون اول رییس جمهور آمریکا در حاشیه نشست اپک دیدار کرده و درباره موضوعات مختلف دوجانبه و بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.
تصویر گفت‌وگوی ترودو با کامالا هریس درباره ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، وبگاه دولت کانادا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور روز گذشته با کامالا هریس، معاون اول رییس جمهور آمریکا در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا - پاسیفیک (اپک) دیدار کرد.

طبق این بیانیه، ترودو علاوه بر موضوعات دوجانبه، جنگ اوکراین و مسئله هاییتی، در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش درباره امور داخلی ایران و حمایتش از ناآرامی‌ها، با هریس درباره اتفاقات اخیر ایران گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه‌ با مطرح شدن ادعاهایی علیه ایران در اظهاراتی مداخله‌جویانه که اغتشاش‌گران و معترضان را یکی دانسته، آمده است: نخست‌وزیر تاکید کرد که کانادا با کسانی که خواستار ایجاد تغییر و احترام به حقوق انسانی بنیادینشان هستند، هم‌صدا است.

دولت کانادا در پی شکل‌گیری برخی ناآرامی‌ها در ایران، تحریم‌هایی را به بهانه‌های حقوق بشری علیه ایران اعمال کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش‌تر درباره تحریم‌های کانادا علیه ایران گفته بود: اقدام‌های ضد ایرانی و ضد انسانی کانادا علیه ایران موضوع جدیدی نیست.

او با بیان اینکه دولت کانادا علی‌رغم شعارهای خود در زمینه حقوق بشر در زمینه عدم رعایت حقوق بشر دارای سابقه بسیار بدی است، اظهار کرد: سابقه سوء حقوق بشری کانادا علیه بومیان این کشور فضاحتی آشکار برای دولت مدعی کانادا در این زمینه است.

کنعانی تاکید کرد: تحریم‌های اخیر این کشور تحریم‌های بی ارزشی است. به ویژه تحریم‌هایی که علیه نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کرده است و این اقدامات ناشی از رفتارهای سیاسی و غیر سازنده این کشور علیه ایران است.

418369