انتقال خون تهران برای اهدای خون فراخوان داد

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: از مردم عزیز می خواهیم که با هدف نجات جان بیماران که یک تکلیف اخلاقی و انسانی است، به مراکز ۱۴گانه اهدای خون در سطح پایتخت مراجعه کنند تا مثل همیشه زندگی بخش بیماران عزیزمان باشیم.

تصویر انتقال خون تهران برای اهدای خون فراخوان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سید منتظر شُبّر با تاکید بر نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، گفت: حضور و مشارکت مستمر مردم به ویژه جوانان می تواند ما را در حفظ ذخایر مناسب و مطلوب برای تامین خون مورد نیاز بیماران کمک کند و با توجه به مولفه های اصلی در زندگی ایرانیان که همیشه نمایشگر مهربانی، نوعدوستی و خیرخواهی بوده است، انتظار داریم در مسئله اهدای خون نیز شاهد همراهی و همدلی مستمر کسانی باشیم که نجات جان یک هموطن را تکلیف انسانی و اخلاقی خود می دانند.

وی افزود: بیش از ۱۶۰ بیمارستان و ۲۸ هزار تخت بیمارستانی در سطح پایتخت وجود دارد که نشان دهنده مصرف بالای خون و فرآورده های خونی توسط بیماران است.

شُبّر با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون ایران نیز به عنوان تنها متولی و تامین کننده خون و فرآورده های خونی مورد نیاز این مراکز است، اظهار کرد: بیمارانی همچون تالاسمی ها، سرطانی ها، دیالیزی ها و هموفیلی ها به صورت مستمر نیازمند دریافت فرآورده های خونی هستند و به همین دلیل مشارکت مستمر اهداکنندگان خون برای انجام این کار ارزشمند، ضروری محسوب می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: از مردم عزیز به ویژه جوانان و بانوان می خواهیم که با هدف نجات جان بیماران که یک تکلیف اخلاقی و انسانی است، به مراکز ۱۴گانه اهدای خون در سطح پایتخت مراجعه کنند تا مثل همیشه زندگی بخش بیماران عزیزمان باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، وی در پایان گفت: تیم های سیار اهدای خون نیز با هدف تسریع و تسهیل در رفت و آمد مردم به محلات و مناطق مختلف می رود که یکی از برنامه های ما، افزایش تیم های سیار اهدای خون برای خدمت رسانی بیشتر به داوطلبان اهدای خون است.

منبع: ایسنا

418343