آلمان برای مقابله با کمبود برق و خاموشی پول نقد ذخیره می‌کند

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات آلمانی در حال افزایش آمادگی خود برای تحویل اضطراری پول نقد در صورت قطع برق برای حفظ اقتصاد خود هستند.
تصویر آلمان برای مقابله با کمبود برق و خاموشی پول نقد ذخیره می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات آلمانی در حال افزایش آمادگی خود برای تحویل اضطراری پول نقد در صورت قطع برق برای حفظ اقتصاد خود هستند.

افرادی که در ایجاد این طرح دخالت داشتند به رسانه ها گفتند که بانک مرکزی آلمان یعنی بوندس بانک، در حال ذخیره میلیاردها دلار اضافی برای مقابله با افزایش تقاضا و محدودیت‌های احتمالی برای برداشت وجه است.

به گفته این منابع، مقامات و بانک‌های آلمان همچنین به دقت در حال بررسی توزیع و اولویت دسترسی به سوخت برای ترانزیت نقدی هستند. در مذاکرات انجام شده برای این برنامه همچنین تنظیم کننده بازار مالی موسوم به بافین BaFin و چندین انجمن صنعت مالی حضور دارند.

رویترز نوشت: اگرچه مقامات آلمانی علناً احتمال خاموشی برق را کم اهمیت جلوه داده‌اند، اما بحث‌ها نشان می‌دهد که آنها چقدر این تهدید را جدی می‌گیرند و چگونه تلاش می‌کنند تا برای قطعی برق فلج‌کننده احتمالی ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی یا حتی خرابکاری آماده شوند.

این گزارش نشان می‌دهد که دسترسی به پول نقد «نگرانی ویژه‌ای برای آلمانی‌ها است، که برای امنیت و ناشناس بودن آن ارزش قائل هستند و بیشتر از سایر اروپایی‌ها از آن استفاده می‌کنند» و برخی هنوز پول آلمانی را ذخیره می‌کنند که بیش از دو دهه پیش یورو جایگزین آن شده است.

این بانک به مطالعه اخیر بوندس بانک اشاره کرد که نشان می دهد تقریباً 60 درصد از خریدهای روزمره در آلمان به صورت نقدی پرداخت می شود و آلمانی ها به طور متوسط سالانه بیش از 6600 یورو (6863 دلار) را عمدتاً از ماشین‌های نقدی برداشت می‌کنند.

یکی از این منابع تأکید کرد که اگر خاموشی رخ دهد، یکی از گزینه‌های سیاست‌گذاران می‌تواند محدود کردن برداشت پول نقد باشد.

418302